Phnompenben már 13 éve nincs szervezett tömegközlekedés, és a 2001-es próbálkozás sem volt hosszú életű, mindössze két hónapot élt meg. A másfél milliós városban egy főre egy motor jut, az emberek döntő többsége ezzel a járművel közlekedik. Autóból mindössze 30 ezer akad, mégis egyre gyakoribbak és hosszabbak a közlekedési dugók.
A kambodzsai főváros önkormányzata azért próbálkozik a buszokkal, hogy hátha megkedvelik őket az emberek, és enyhülhet az utak zsúfoltsága. A buszok légkondicionáltak. Egyelőre egyetlen útvonalon járnak, és 36 helyen állnak meg.
A jegy 80 forintnyi összegbe kerül, harmadannyiba, mintha valaki motortaxival vitetné magát végig a teljes buszvonalon. Ha a kísérlet sikeres lesz, akkor további buszokat állítanak forgalomba, és bővítik az útvonalak hálózatát.
Kambodzsa „tömegközlekedésére” egyébként jellegzetes példa az a kedden történt baleset, amelyben 86-an sérültek meg egy teherautó felborulásakor. A nyitott kocsin összesen 93 munkás zsúfolódott össze, hogy a jármű munkába vigye őket.