Letartóztatják a balesetet szenvedett komp kapitányát

A kapitány és a legénység két tagja ellen is letartóztatási parancsot adtak ki a dél-koreai hatóságok.

VZ
2014. 04. 18. 14:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Sewol komphajó szerdán süllyedt el több mint 470 emberrel – köztük négynapos tanulmányi kiránduláson lévő 325 középiskolással – a fedélzetén Incshon és Csedzsu között.

Hivatalos adatok szerint a szerencsétlenségben 28-an haltak meg, de az áldozatok száma várhatóan tovább nő. Mintegy 270 embert ugyanis eltűntként tartanak nyilván.

A súlyos hajóbaleset körülményeit és okait felderítő nyomozók korábban közölték, hogy a baleset idején a 69 éves Ri Dzsun Szok kapitány nem volt a hajóhídon, a kormánynál a kevesebb tapasztalattal rendelkező harmadtiszt állt.

A hajó egyik kormányosa pénteken elmondta, hogy miután a komp kezdett oldalra dőlni, a kapitány visszasietett a hajóhídra. „Nyugodtan megkérdezte, mennyire dőlt meg a hajó, majd megpróbálta egyenesbe hozni a vízi járművet” – mondta Oh Jung Szok a komphajó egyik kormányosa, akit jelenleg Mokpo városában kórházban ápolnak.

A dél-koreai parti őrség búvárai továbbra is túlélők után kutatnak, egyelőre azonban – a korábbi állításokkal szemben – nem sikerült bejutniuk a komphajó utasterébe. A parti őrség egyik tisztségviselője pénteken közölte, hogy a búvárok elérték a hajó rakterét, de az távol esik attól a teremtől, ahol az utasok tartózkodtak.

Az eltűnt gyermekek szülei a kapitányt okolták a tragédia miatt. Ri Dzsun Szok bocsánatot kért az áldozatokért, de a felelősségét nem ismerte el. Szemtanúk azt állították, hogy a kapitány és a legénység néhány tagja elhagyta a hajót, míg mások azt az utasítást adták az utasoknak, hogy maradjanak a helyükön, amikor a hajó süllyedni kezdett.

„Nem tudom, miért hagyta el a fedélzetet, a koreaiaknál azonban nem szokás a végsőkig a hajón maradni. Ez a nyugatitól eltérő kultúra” – mondta Dzsu Hi Csun tengerészeti szakértő, aki 2006-ban a kapitánnyal mint a Csedzsu szigetéhez vezető vízi út szakértőjével készített interjút.

A parti őrség szerint a nyomozók a legénység esetleges hanyagságára, a teher berakodásának módjára és a hajó esetleges szerkezeti hibáira összpontosítanak, annak ellenére, hogy a jármű a jelek szerint minden biztonsági és biztosítási követelménynek megfelelt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.