Így még biztonságosabb lenne a közlekedés

A közúti közlekedésbiztonsági kihívásokat és az intelligens infrastruktúrafejlesztés lehetőségeit is megvitatták Athénban.

NT
2014. 05. 08. 18:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A görög elnökség vitaindító anyaga szerint a közúti balesetek száma a forgalom, a népsűrűség, az infrastruktúra és a vezetői szokások eltérései miatt egyenlőtlenül oszlik meg Európában. A halálesetek és sérülések előfordulásának gyakoriságát csökkenthetné egy, az infrastruktúra minőségére és a vezetési szokásokra irányuló egységes szabályozási keret.

A balesetek számának alacsonyabb szintre szorítását eredményezné, ha a különböző közúti szabályszegések minden tagállamban azonos szankciókat vonnának maguk után – ismertette a tárca. A vitaindító a szabálysértők adatainak és szabályszegési előzményeinek cseréje, a biztosítási prémium szabálysértésektől való függővé tétele mellett is érvel.

Az NFM közleménye szerint a magyar közúti közlekedésbiztonság elsősorban a sebességhatárok és a közúti infrastruktúra összehangolásával, a veszélyeztetett úthasználók, például a gyalogosok, kerékpárosok biztonságának fokozásával, valamint új, innovatív közúti jelzések és anyagok – hőérzékeny figyelmeztető útjelzések, fénylő útburkolati jelek – használatával javítható tovább.

A fejlesztési minisztérium ígéretes lehetőséget lát a járművek egymás közötti és infrastruktúrával történő kommunikációjában, a járművek számára is „olvasható” útjelzések alkalmazásában. Az új rendszerek bevezetésének csökkentenie kell a vezetők munkaterhelését, nem szabad elterelniük a figyelmet.

A miniszterek megvitatták a közúti árufuvarozás jelenlegi szabályozási keretének esetleges felülvizsgálatát. A visegrádi országok miniszterei egyetértettek abban, hogy a további jogalkotás egyelőre elhamarkodott lenne, ugyanakkor nyitottak a végrehajtás megerősítésére és közös ellenőrzési rendszer létrehozására a szabálysértések számának csökkentése érdekében – közölte az NFM.

A miniszterek az athéni nyilatkozatban iránymutatást adtak az Európai Unió 2018-ig tartó tengeri szállítási politikájának félidejű felülvizsgálatához. Egyetértettek abban, hogy a rövid távú tengeri szállítás több figyelmet érdemel a megfelelő összeköttetések biztosítása és a közúti forgalomterhelés mérséklése érdekében – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.