A devizahitelesek megsegítéséről szólva a miniszterelnök elmondta, a kormány egy több lépésből álló akciótervet fogadott el. Ennek első része a Kúria ítéletének átvezetése a jogrendszerbe, az erről szóló jogszabályjavaslatot várhatóan még pénteken benyújtják. Ezt követően, szeptemberben születhet törvény „a tisztességtelenül szerzett előnnyel való elszámolásról”, vagyis arról, hogyan kell elszámolniuk egymással a bankoknak és az ügyfeleknek – közölte.
Végül pedig, remélhetőleg az év végéig, megszületik a devizahitelek kivezetéséről szóló jogszabály, és ez, a kölcsönök – bizonyos feltételek melletti – kötelező forintra váltása jelent majd teljes körű megoldást a hiteleseknek – ismertette a menetrendet Orbán Viktor, aki szerint ennél a fázisnál lehet majd üzleti, bankstabilitási szempontokat figyelembe venni. Ugyanekkor kerülhet elő az állami szerepvállalás kérdése is – jegyezte meg.
A miniszterelnök szavai szerint mindezzel egy új korszak veheti kezdetét, a tisztességtelen bankok után „eljöhet a fair bankok ideje”, amikor a bankok tisztességesen jutnak profithoz, az emberek pedig nem lesznek kiszolgáltatva az erőfölényükkel visszaélő pénzintézeteknek.
A kormányfő általános alapelvnek nevezte, hogy ha valaki tisztességtelenül jutott előnyhöz valaki másnak a rovására, akkor ezt a kérdést rendezni kell, mégpedig az eredeti állapot helyreállításával.
A reklámadó ügyében Orbán Viktor a rádióinterjúban ismét elmondta: az ügy és a felmerülő érvek kísértetiesen emlékeztetik őt a bankadó bevezetésére, hiszen mindkét terület tabunak számított korábban. Arról van szó azonban, hogy a méltányos közteherviselésben az erejéhez mérten mindenkinek részt kell vennie, a jelentős piaci pozíciókkal rendelkezőknek nagyobb arányban – magyarázta.
Amikor döntöttek a reklámadóról – folytatta –, pontosan tudták, hogy zsarolásnak lesznek kitéve, de ez nem ok arra, hogy megváltoztassák a szándékukat. A média válaszreakciójára utalva úgy fogalmazott: ha egy parlamenti többség úgy dönt, hogy bizonyos tabukat ledönt, számítania kell a reakciókra, „buta az az ember, aki ezzel nem számol”. A miniszterelnök egyúttal jelentősnek nevezte a reklámadóból várható bevételt, a négy év alatt várható 40 milliárd forintot.