Kis híján súlyos katasztrófa történt a metróban

Egy tolató járművezető figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és majdnem összeütközött egy másik szerelvénnyel.

Gabay Balázs
2014. 08. 15. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Katasztrófaközeli helyzet alakult ki nemrégiben a moszkvai metróban a Tagenszko-Krasznopresznenszkaja (7-es számú) vonalon. A Metróért Egyesülettől úgy értesültünk, hogy a Vihino állomás közelében egy szerelvény a fő forgalmi vágányra tolatott. A közelben egy kocsiszín található, elképzelhető, hogy a vonat innen farolt ki. Az M24.ru hírportál úgy tudja, a katasztrófa azért nem következett be, mert működött a biztosítóberendezés, és megállította mind a tolató járművet, mind a felé tartó metrót.

A Metróért Egyesülettől Györök Balázs elmondta az MNO-nak, az eset július 30-án történt, és tényleg kevésen múlt, hogy nem történt egy korábbihoz hasonló súlyos baleset. Mint arról portálunk is hírt adott, július 16-án az Arbatszko-Pokrovszkaja vonalon kisiklott egy szerelvény három kocsija. A tragédiát feltehetőleg egy váltókezelő hanyagsága okozhatta, aki nem ellenőrizte megfelelően a korábban javítás alatt lévő váltót. A sínek átállítódása miatt a szerelvény a falnak ütközött, és kisiklott. 22 ember meghalt, és több mint 160 megsebesült.

Szerencsére ezúttal sikerült elkerülni a balesetet, ugyanis a műszaki rendszer reagált az emberi gondatlanságra. A tolató jármű vezetője egyelőre tisztázatlan okokból figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és tovább tolatott, vélhetőleg azért, hogy át lehessen állítani ezután a váltót, de a biztosító leállította a mozgást.

Györök hangsúlyozta, Magyarországon aligha történhet ilyen, ugyanis itthon rettentő szigorú szabályozás vonatkozik a fővágány felé tolatásra.

A moszkvai metró vezetése nem sokat gondolkozott a büntetésen: a vétkes jármű vezetőjét és kollégáját – minden bizonnyal a segédvezetőt – azonnali hatállyal elbocsátották.

A 7-es számú vonal mintegy 40 kilométer hosszúságú, 21 megállója van, a főváros északnyugati részéről indulva szeli át Moszkvát délkeleti irányba. 1966-ban adták át, és naponta közel 1,4 millió ember használja. 2013-ban a Vihino végállomáshoz „hozzácsaptak” még két állomást, így bővült 21 megállósra a vonal. A Vihino egyébként az egyik legforgalmasabb állomás Moszkvában, mintegy 180 ezren szállnak itt metróra naponta. A közelben számos busz- és vasúti csomópont is található. Ez az utolsó olyan metrómegállója az orosz metropolisnak, melyet a föld felett építettek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.