Katasztrófaközeli helyzet alakult ki nemrégiben a moszkvai metróban a Tagenszko-Krasznopresznenszkaja (7-es számú) vonalon. A Metróért Egyesülettől úgy értesültünk, hogy a Vihino állomás közelében egy szerelvény a fő forgalmi vágányra tolatott. A közelben egy kocsiszín található, elképzelhető, hogy a vonat innen farolt ki. Az M24.ru hírportál úgy tudja, a katasztrófa azért nem következett be, mert működött a biztosítóberendezés, és megállította mind a tolató járművet, mind a felé tartó metrót.
A Metróért Egyesülettől Györök Balázs elmondta az MNO-nak, az eset július 30-án történt, és tényleg kevésen múlt, hogy nem történt egy korábbihoz hasonló súlyos baleset. Mint arról portálunk is hírt adott, július 16-án az Arbatszko-Pokrovszkaja vonalon kisiklott egy szerelvény három kocsija. A tragédiát feltehetőleg egy váltókezelő hanyagsága okozhatta, aki nem ellenőrizte megfelelően a korábban javítás alatt lévő váltót. A sínek átállítódása miatt a szerelvény a falnak ütközött, és kisiklott. 22 ember meghalt, és több mint 160 megsebesült.
Szerencsére ezúttal sikerült elkerülni a balesetet, ugyanis a műszaki rendszer reagált az emberi gondatlanságra. A tolató jármű vezetője egyelőre tisztázatlan okokból figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és tovább tolatott, vélhetőleg azért, hogy át lehessen állítani ezután a váltót, de a biztosító leállította a mozgást.
Györök hangsúlyozta, Magyarországon aligha történhet ilyen, ugyanis itthon rettentő szigorú szabályozás vonatkozik a fővágány felé tolatásra.
A moszkvai metró vezetése nem sokat gondolkozott a büntetésen: a vétkes jármű vezetőjét és kollégáját – minden bizonnyal a segédvezetőt – azonnali hatállyal elbocsátották.
A 7-es számú vonal mintegy 40 kilométer hosszúságú, 21 megállója van, a főváros északnyugati részéről indulva szeli át Moszkvát délkeleti irányba. 1966-ban adták át, és naponta közel 1,4 millió ember használja. 2013-ban a Vihino végállomáshoz „hozzácsaptak” még két állomást, így bővült 21 megállósra a vonal. A Vihino egyébként az egyik legforgalmasabb állomás Moszkvában, mintegy 180 ezren szállnak itt metróra naponta. A közelben számos busz- és vasúti csomópont is található. Ez az utolsó olyan metrómegállója az orosz metropolisnak, melyet a föld felett építettek.