Az Air France járatainak legalább a fele nem száll föl

Az Air France légitársaság gépeinek legalább a fele nem száll fel hétfőn a pilóták sztrájkja miatt.

MNO
2014. 09. 15. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

A késések és a fennakadások elkerülésére a légitársaság előzetesen törölte több járatát és arról személyesen tájékoztatta az érintett utasokat (a hétvégén 65 ezer SMS-t küldtek szét), arra kérve őket, hogy halasszák el az útjukat, ingyenesen váltsák vissza vagy cseréljék át későbbi időpontra a jegyeiket. A hétfő délelőtti járatinformációk szerint a budapesti járatok közül két ide érkező és egy induló járatot törölt az Air France.

Az Air France vezetősége úgy látja, hogy a sztrájk első napján a járatok fele fog közlekedni, miután a pilóták 60 százaléka lépett sztrájkba. A pilóták viszont „fekete hétfőt” ígértek. A SPAF szóvivője, Julien Duboz, a SPAF szóvivője szerint a járatok 80-85 százalékát kénytelen lesz a légitársaság a nap folyamán törölni, az SPNL hasonlóan nyilatkozott, miután az ő adataik szerint hétfőn a pilótáknak mintegy 75 százaléka nem állt munkába.

„Mi úgy látjuk, hogy kedden még rosszabb lesz a helyzet, szerdára pedig patthelyzet fog kialakulni” – közölte Jean-Louis Barber, a szakszervezet elnöke.

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között.

Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia.

A tárgyalások hétfőn délelőtt 10 órától folytatódnak a vezetőség és a szociális partnerek között. Az Air France becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget fog okozni a légitársaságnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.