Az esti híradásokból annyi derült ki, hogy egy görög utas vesztette életét. Holttestét a vízből mentette ki az olasz parti őrség egyik hajója. A férfi vélhetően a mentés során eshetett a vízbe. A két sebesültről nincsenek konkrét információk, mint ahogy arról sem, hogy a tüzet késő estig sikerült-e eloltani. A hírügynökségi jelentések szerint a délutáni órákban a szél sebessége elérte az óránkénti 90 kilométert, és nagy erővel sodorta a Norman Atlantic nevű égő hajót az „olasz csizma sarka” és Albánia közötti szoros felé. Az erős légmozgás és hullámzás ezért jelentősen lassította a mentőhelikopterek és a bajba jutott komp segítségére sietett hajók számára a mentést. Hét hajó érkezett ugyanis a meglehetősen rossz időjárási viszonyok között zajló mentés segítéséhez. A bajba jutott kompot körbevették a hajók, hogy csökkentsék a hullámzást, és segítsék a mentőcsónakok vízre eresztését.
Délutánra több mint 120 embert sikerült mentőcsónakokba juttatni, egy részüket a környező hajókon helyezték el, egy másik csoportjukat az olaszországi Lecce városának kórházába szállították helikopterekkel. A komphajón eredetileg 478-an tartózkodtak, ebből 422 volt az utas, 56 pedig a személyzetet alkotta). Az ANSA olasz hírügynökség szerint az utasok közül 234 görög, 54 török, 22 olasz és ugyanennyi albán, 18 német 10 svájci, 9 francia, de van néhány orosz, osztrák, brit, holland, horvát, szíriai, afgán bolgár, iraki, továbbá két magyar állampolgár is. Délután még több mint 300 ember volt a lángoló kompon, estére már csak mintegy százan várták a szabadulást.
A Mega görög tévé riportja szerint a helyszínre érkezett egy hatalmas teherszállító hajó, amely a vízre bocsátotta saját mentőcsónakjait, de a időnként négyméteres hullámok miatt nem tudott közel jutni a Norman Atlantichoz. Többen pánikba estek az égő komphajón és a tengerbe ugrottak. Olaszországból két repülőgép, egy helikopter és egy hajó indult segíteni a mentést. A mentőalakulatok versenyt futottak az idővel, mivel még a sötétedés előtt be akarták fejezni a mentést, mielőbb meg akarták fékezni a lángokat is. A szó szoros értelmében forró volt a helyzet, mivel a komphajó alsó fedélzetén lévő mentőcsónakokhoz nem lehetett hozzáférni. Televíziós beszámolók szerint ugyanis azon a helyen olyan nagy volt a hőség, hogy az emberek cipőtalpa is olvadni kezdett, ha arra a fedélzeti részre léptek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!