Magyarok is vannak a kigyulladt olasz kompon

Az ítéletidő rendkívüli mértékben nehezíti a mentést, a lángokat nem sikerült még eloltani.

MNO
2014. 12. 28. 19:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az esti híradásokból annyi derült ki, hogy egy görög utas vesztette életét. Holttestét a vízből mentette ki az olasz parti őrség egyik hajója. A férfi vélhetően a mentés során eshetett a vízbe. A két sebesültről nincsenek konkrét információk, mint ahogy arról sem, hogy a tüzet késő estig sikerült-e eloltani. A hírügynökségi jelentések szerint a délutáni órákban a szél sebessége elérte az óránkénti 90 kilométert, és nagy erővel sodorta a Norman Atlantic nevű égő hajót az „olasz csizma sarka” és Albánia közötti szoros felé. Az erős légmozgás és hullámzás ezért jelentősen lassította a mentőhelikopterek és a bajba jutott komp segítségére sietett hajók számára a mentést. Hét hajó érkezett ugyanis a meglehetősen rossz időjárási viszonyok között zajló mentés segítéséhez. A bajba jutott kompot körbevették a hajók, hogy csökkentsék a hullámzást, és segítsék a mentőcsónakok vízre eresztését.

 

Délutánra több mint 120 embert sikerült mentőcsónakokba juttatni, egy részüket a környező hajókon helyezték el, egy másik csoportjukat az olaszországi Lecce városának kórházába szállították helikopterekkel. A komphajón eredetileg 478-an tartózkodtak, ebből 422 volt az utas, 56 pedig a személyzetet alkotta). Az ANSA olasz hírügynökség szerint az utasok közül 234 görög, 54 török, 22 olasz és ugyanennyi albán, 18 német 10 svájci, 9 francia, de van néhány orosz, osztrák, brit, holland, horvát, szíriai, afgán bolgár, iraki, továbbá két magyar állampolgár is. Délután még több mint 300 ember volt a lángoló kompon, estére már csak mintegy százan várták a szabadulást.

A Mega görög tévé riportja szerint a helyszínre érkezett egy hatalmas teherszállító hajó, amely a vízre bocsátotta saját mentőcsónakjait, de a időnként négyméteres hullámok miatt nem tudott közel jutni a Norman Atlantichoz. Többen pánikba estek az égő komphajón és a tengerbe ugrottak. Olaszországból két repülőgép, egy helikopter és egy hajó indult segíteni a mentést. A mentőalakulatok versenyt futottak az idővel, mivel még a sötétedés előtt be akarták fejezni a mentést, mielőbb meg akarták fékezni a lángokat is. A szó szoros értelmében forró volt a helyzet, mivel a komphajó alsó fedélzetén lévő mentőcsónakokhoz nem lehetett hozzáférni. Televíziós beszámolók szerint ugyanis azon a helyen olyan nagy volt a hőség, hogy az emberek cipőtalpa is olvadni kezdett, ha arra a fedélzeti részre léptek.

 

Este az egyik olasz hajónak sikerült a komphajó orrához kapcsolódnia, ezzel ez utóbbinak a további sodródását is megállította. A komp jelenleg az albán partokhoz van közel. Antonisz Szamarasz görög miniszterelnök folyamatosan konzultál olasz kollégájával, Matteo Renzivel, hogy „a legmagasabb szinten” koordinálják a mentési akciót. A hajó a görögországi Patrasz kikötőjéből tartott az olaszországi Anconába, és az Othonoi görög szigettől mintegy 60 kilométerre északnyugatra adott le vészjelzést. Othonoitól északra található a térség nagyobb és jóval ismertebb szigete, Korfu. A tűz oka egyelőre ismeretlen. Annyit azonban tudni, hogy a rakodótérben keletkezett. Mintegy 222 jármű van a hajó gyomrában. Értesülések szerint 15 teherautó olajat szállított. A lángok olyan hevesen terjednek, hogy a hajó tűzvédelmi ajtajai sem képesek már ellenállni, minden megolvadt a raktérben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.