Két tárgy: úgy tűnik, megtalálták a lezuhant utasszállítót

Két nagyméretű tárgyat találtak a Jávai-tenger fenekén.

MNO
2015. 01. 03. 10:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bambang Soelistyo elmondása szerint ezek a tárgyak harminc méter mélyen fekszenek a tengerfenéken, azon a helyen, ahol a lezuhant gép utáni kutatás is folyt. Emellett olajfolt is lebeg a víz felszínén, ezért Soelistyo sajtótájékoztatóján meggyőződését fejezte ki, hogy az eltűnt gép roncsaira bukkantak.

Egyes hírügynökségek tényként közlik, hogy megtalálták a gép roncsait, mások pedig tartózkodnak ettől, csupán „két tárgyról” írnak.

A tengerfenéken észlelt egyik tárgy 9,4×4,8 méteres és 0,4 méter vastag, a másik pedig 7,2×0,5 méteres.

Soelistyo szerint most megpróbálnak felvételt készíteni róluk mélyvízi robotjárművekkel, majd búvárok is leereszkednének a tengerfenékre, de a kutatást az erős hullámzás és viharos széllökések nehezítik.

Az AirAsia 8501-es járata 162 emberrel a fedélzetén december 28-án reggel indult Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a felszállás után 42 perccel szakadt meg, amikor az Airbus a Jávai-tenger fölött, a borneói Kalimantan és Jáva között repült.

Eddig összesen harminc holttest került elő. Apróbb gépdarabokat is kihalásztak már a tengerből, de a gép törzsét mind ez idáig nem találták meg.

A fekete dobozok utáni kutatás egy 13 500 négyzetkilométeres területen folyik, a műveletben indonéz, maláj, szingapúri és amerikai hajók, valamint fémkereső berendezésekkel felszerelt repülőgépek vesznek részt, de két japán helikopterszállító hajó is bekapcsolódik a kutatásba.

Az eddig megszólaltatott szakértők leginkább a térségben uralkodó ítéletidővel hozták kapcsolatba a tragédiát, valószínűsítették, hogy a gép viharzónába került. A pilóta nem adott le vészjelzést, de közvetlenül az eltűnés előtt engedélyt kért a repülésirányítóktól arra, hogy nagyobb magasságba emelje a gépet. Az engedély megadása váratott magára, mert hét másik gép repült a közelben.

Az indonéz hatóságok szombaton megtiltották az AirAsia légitársaságnak, hogy a katasztrófa okainak tisztázásáig járatokat indítson ugyanabban a légifolyosóban, ahol nyoma veszett 8501-es járatnak. Ezt azzal indokolják, hogy a légitársaság nem tartotta be az engedélyezett menetrendet: csak keddenként, csütörtökönként és szombatonként indíthatott volna járatokat Surabaya és Szingapúr között, miközben a szerencsétlenség vasárnap történt. Az AirAsia elnöke cáfolta azt, hogy engedély nélkül repült a szerencsétlenül járt gép.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.