Brice Robin marseille-i ügyész csütörtökön közölte, hogy a másodpilóta egészen a becsapódásig tudatánál volt. Kizárták azt, hogy a gép vezetője szívrohamot kapott, ugyanis a belső felvételek tanúsága szerint végig normálisan lélegzett. A másodpilóta azután vette át az irányítást, hogy a kapitány elhagyta a pilótafülkét. Az utolsó percekben a kapitány dörömbölése hallatszott a fedélzeti felvételekről, és a süllyedést jelző riasztók is megszólaltak.
A Germanwings gépétől sem a légi irányítás, sem más repülőgépek nem kaptak segélyhívást. Robin azt is elmondta, hogy ugyan az ezer láb ereszkedés percenként nem abnormális, a másodpilótának nem volt oka rá, és arra sem, hogy ne értesítse a légi irányítást.
Az ügyész szerint az utolsó nyolc percben nem volt semmi kommunikáció sem a pilóta, sem a másodpilóta részéről. A marseille-i torony többször is próbált kapcsolatba lépni a géppel, sikertelenül – jelentette ki Robin. Mint mondta, a becsapódáskor mindenki azonnal meghalt, a feketedoboz felvételei szerint az utasok csak röviddel a becsapódás előtt kezdtek el sikoltozni.
1997. december 19-én több mint százan haltak meg egy Indonéziából Szingapúrba tartó gépen. A pilóta, akinek több, munkával kapcsolatos problémája volt, a mostani esethez hasonlóan a mélybe vezette a Boeing 737 típusú gépet.
1999. október 31-én 231-en haltak meg az Egyptair Boeing 767 típusú gépén, mivel 30 perccel a New York-i felszállás után elkezdett rohamosan süllyedni, majd lezuhant. Úgy tűnt, hogy az elsőtiszt a mélybe kormányozta a gépet, azonban minderre nem volt döntő bizonyíték. (Erről részletek alábbi keretes írásunkban.)
2013. november 29-én Namíbiában zuhant le egy Mozambikból Angolába közlekedő gép, 33 ember halálát okozva. A kapitány szándékosan zuhant le, miután az elsőtiszt elhagyta a pilótafülkét. (BBC)
A 28 éves másodpilótát Andreas Lubitznak hívták. Mind ez ideig nem állt fenn a gyanúja, hogy valamely terrorszervezet tagja lenne. „A hatóságoknak nincs okuk azt feltételezni, hogy terrorcselekmény történt” – jelentette ki Brice Robin.