Több mint 1500 áldozat 15 év alatt

Összegyűjtöttük a 2000-es évek óta történt súlyosabb légikatasztrófákat Európában.

GB
2015. 03. 24. 13:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Air France Concorde-ja 2000 júliusában zuhant egy szállodára a franciaországi Gonesse-ban. A tragédiát egy alkatrész leválása okozta. Összesen 113-an haltak meg.

2001. október 8-án a Scandinavian Airlines egyik repülője a nagy ködben összeütközött egy Cessnával a milánói Linate repülőtéren. Összesen 118 ember halt meg, ez volt az olasz repüléstörténet legsúlyosabb légikatasztrófája.

2002 nyarán a német Überlingen város felett zuhant le a Bashkarian Airlines Tuplojev típusú gépe. A Moszkvából Barcelonába tartó járat fedélzetén 69-en utaztak, a tragédiában 71 ember veszítette életét.

2002 novemberében a Luxair Fokker 50-ese gyulladt ki landolás közben a luxembourgi Findel reptér felé tartva. A 22 utasból és a személyzetből mindössze ketten élték túl a tragédiát, amely mögött szintén a ködös időjárás állt.

Isztambulból a Dijarbakir repülőtérre tartott a Turkish Airlines belföldi járata 2003. január 8-án. A rossz időjárási körülmények miatt a pilóták elveszítették uralmukat a gép fölött, és a repülő lezuhant. Öt ember élte túl a földet érést, hetvenöten meghaltak.

43 emberrel végzett egy öngyilkos merénylet a Volga-AviaExpress 1353-as járatán 2004. augusztus 24-én. Percekkel később a Siberia Airlines 1047-es járata is lezuhant. Orosz források szerint gépeltérítés történt, itt 46-an haltak meg.

A Regional Airlines Komiba tartó járatán 28 ember vesztette életét 2005 márciusában, amikor leszállás közben kigyulladt a gép. Huszonnégyen túlélték a katasztrófát.

A Helios Airways 522-es járata 40 kilométerre Athéntól zuhant le 2005 augusztusában. Először az üzemanyag fogyott ki, majd az oxigén, a gép pedig egy hegynek ütközött. 121 halálos áldozata volt a katasztrófának.

Egy Airbus320-as 2006. május 3-án zuhant a Fekete-tengerbe Szocsitól nem messze. Az Armavia légitársaság járatának minden utasa és teljes személyzete, összesen 113 ember elhunyt.

Alig két hónappal később 125-en haltak meg, amikor az S7 légitársaság Airbus gépe elvétette a leszállópályát Irkutszkban. A repülő egy garázssornak ütközött, és csak ott állt meg. 78-an életben maradtak.

2006 októberében az Atlantic Airways egyik gépe fékprobléma miatt lesodródott a norvégiai Sörstokken Stord repterének leszállópályájáról, 16 emberből 4 hunyt el.

2007. november 30-án az Atlasjet 4230-asa lezuhant végcéljától, Ispartától 18 kilométerre Törökországban. Minden utas és az egész kiszolgálószemélyzet elhunyt (57 ember), a vizsgálat szerint a pilóták hibáztak.

2008 augusztusában a Spanair egyik járata csapódott a földbe a felszállást követően a madridi Barajas reptéren. Szárnyprobléma okozta a tragédiát, 154-en elhunytak, 18 ember élte túl a zuhanást.

2008. szeptember 14-én az Aeroflot egyik Permbe tartó repülője landolt tragikusan. A vizsgálat szerint a pilóták felelnek a tragédiáért, elvesztették uralmukat a gép fölött. A 821-es járat egy transzszibériai expresszbe is beleütközött a földön. Nyolcvannyolc ember halt meg, nem volt túlélő.

Lech Kaczynski egykori lengyel elnök gépe 2010. április 10-én zuhant le Szmolenszk mellett, 96 halálos áldozata volt a katasztrófának. A megbízott lengyel miniszterelnök, több katonai vezető és a nemzeti bank elnöke is a gépen utazott. A gép a katyni mészárlás 70. évfordulójára rendezett megemlékezésre tartott Szmolenszkbe.

Egy Belfastból Corkba tartó kisgép 2011. február 10-én ért földet szerencsétlenül. A sűrű ködben alig látott a pilóta, aki háromszori próbálkozás után sem tudott sikeresen landolni. Hatan túlélték a zuhanást, hatan életüket veszítették.

2013. november 17-én a Tatarstan Airlines Boingje szenvedett balesetet. A géptest a kazanyi reptér kifutópályájára zuhant leszállás közben, minden utas és a teljes legénység (50 ember) életét vesztette.

A Malaysia Airlines Boeing 777-esét 2014. július 17-én lőtték le Hrabove térségében az ukrajnai orosz szakadárok által kikiáltott „donyecki népköztársaság” területén. Sem az ukrán hadsereg, sem a szakadár orosz ajkúak nem ismerték el, hogy ők állnának a támadás mögött. A gép Amszterdamból Kuala Lumpurba tartott. 298 halálos áldozata volt a tragédiának.

(Forrás: wikipedia.org)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.