Az Air France Concorde-ja 2000 júliusában zuhant egy szállodára a franciaországi Gonesse-ban. A tragédiát egy alkatrész leválása okozta. Összesen 113-an haltak meg.
2001. október 8-án a Scandinavian Airlines egyik repülője a nagy ködben összeütközött egy Cessnával a milánói Linate repülőtéren. Összesen 118 ember halt meg, ez volt az olasz repüléstörténet legsúlyosabb légikatasztrófája.
2002 nyarán a német Überlingen város felett zuhant le a Bashkarian Airlines Tuplojev típusú gépe. A Moszkvából Barcelonába tartó járat fedélzetén 69-en utaztak, a tragédiában 71 ember veszítette életét.
2002 novemberében a Luxair Fokker 50-ese gyulladt ki landolás közben a luxembourgi Findel reptér felé tartva. A 22 utasból és a személyzetből mindössze ketten élték túl a tragédiát, amely mögött szintén a ködös időjárás állt.
Isztambulból a Dijarbakir repülőtérre tartott a Turkish Airlines belföldi járata 2003. január 8-án. A rossz időjárási körülmények miatt a pilóták elveszítették uralmukat a gép fölött, és a repülő lezuhant. Öt ember élte túl a földet érést, hetvenöten meghaltak.
43 emberrel végzett egy öngyilkos merénylet a Volga-AviaExpress 1353-as járatán 2004. augusztus 24-én. Percekkel később a Siberia Airlines 1047-es járata is lezuhant. Orosz források szerint gépeltérítés történt, itt 46-an haltak meg.
A Regional Airlines Komiba tartó járatán 28 ember vesztette életét 2005 márciusában, amikor leszállás közben kigyulladt a gép. Huszonnégyen túlélték a katasztrófát.
A Helios Airways 522-es járata 40 kilométerre Athéntól zuhant le 2005 augusztusában. Először az üzemanyag fogyott ki, majd az oxigén, a gép pedig egy hegynek ütközött. 121 halálos áldozata volt a katasztrófának.
Egy Airbus320-as 2006. május 3-án zuhant a Fekete-tengerbe Szocsitól nem messze. Az Armavia légitársaság járatának minden utasa és teljes személyzete, összesen 113 ember elhunyt.
Alig két hónappal később 125-en haltak meg, amikor az S7 légitársaság Airbus gépe elvétette a leszállópályát Irkutszkban. A repülő egy garázssornak ütközött, és csak ott állt meg. 78-an életben maradtak.
2006 októberében az Atlantic Airways egyik gépe fékprobléma miatt lesodródott a norvégiai Sörstokken Stord repterének leszállópályájáról, 16 emberből 4 hunyt el.
2007. november 30-án az Atlasjet 4230-asa lezuhant végcéljától, Ispartától 18 kilométerre Törökországban. Minden utas és az egész kiszolgálószemélyzet elhunyt (57 ember), a vizsgálat szerint a pilóták hibáztak.
2008 augusztusában a Spanair egyik járata csapódott a földbe a felszállást követően a madridi Barajas reptéren. Szárnyprobléma okozta a tragédiát, 154-en elhunytak, 18 ember élte túl a zuhanást.
2008. szeptember 14-én az Aeroflot egyik Permbe tartó repülője landolt tragikusan. A vizsgálat szerint a pilóták felelnek a tragédiáért, elvesztették uralmukat a gép fölött. A 821-es járat egy transzszibériai expresszbe is beleütközött a földön. Nyolcvannyolc ember halt meg, nem volt túlélő.
Lech Kaczynski egykori lengyel elnök gépe 2010. április 10-én zuhant le Szmolenszk mellett, 96 halálos áldozata volt a katasztrófának. A megbízott lengyel miniszterelnök, több katonai vezető és a nemzeti bank elnöke is a gépen utazott. A gép a katyni mészárlás 70. évfordulójára rendezett megemlékezésre tartott Szmolenszkbe.
Egy Belfastból Corkba tartó kisgép 2011. február 10-én ért földet szerencsétlenül. A sűrű ködben alig látott a pilóta, aki háromszori próbálkozás után sem tudott sikeresen landolni. Hatan túlélték a zuhanást, hatan életüket veszítették.
2013. november 17-én a Tatarstan Airlines Boingje szenvedett balesetet. A géptest a kazanyi reptér kifutópályájára zuhant leszállás közben, minden utas és a teljes legénység (50 ember) életét vesztette.
A Malaysia Airlines Boeing 777-esét 2014. július 17-én lőtték le Hrabove térségében az ukrajnai orosz szakadárok által kikiáltott „donyecki népköztársaság” területén. Sem az ukrán hadsereg, sem a szakadár orosz ajkúak nem ismerték el, hogy ők állnának a támadás mögött. A gép Amszterdamból Kuala Lumpurba tartott. 298 halálos áldozata volt a tragédiának.
(Forrás: wikipedia.org)