Láthatjuk, hogy a szlovén filozófus olyan problémákkal foglalkozik, amelyek bennünket, magyarokat is érintenek. Sőt a világ szinte összes kérdésével foglalkozik – kritikusai szerint túl sokkal is egyszerre és egy helyen –, azonban a magyar közéletben még a nevével is ritkán találkozhatunk; az interneten is csak nyomokban, kisebb portálokon lelhetjük fel a róla szóló szövegeket. Interjú magyar nyelven nem készült vele, pedig Zizek népszerűsége a globális pénzügyi válság kirobbanása óta töretlenül felfelé ível. Ez érthető is, hiszen bank-, nagytőke- és kizsákmányolás-ellenes szemléletet képvisel, mint ahogy az egy jó marxistához illik.
2012-ben a neve felkerült a rangos amerikai külpolitikai magazin, Foreign Policy által készített, a Top 100 Global Thinkers-listájára, ahol az adott év száz legmeghatározóbb gondolkozója szerepel. Bár igaz, csak az alsó csúcsokat döntögette kilencvennyolcadikként.
Ezzel a vezérgondolattal közölt vele interjút pár hete a Der Spiegel német hetilap (a cikk angolul is olvasható), amelyből kiderül, hogy Zizek Európa-párti, elutasítja a nyugati baloldali értelmiségiek körében (akik például a Radikális Baloldal Koalícióját, a Szirizát is támogatják) is terjedő euroszkepticizmust. A filozófus e beszélgetésben kifejti, hogy szerinte a világ Európa nélkül nagyon sivár lenne, egyedül maradna az USA brutális neoliberalizmusával és az autokrata ázsiai kapitalizmussal.
A montenegrói emberekről az a kép alakult ki, hogy lusták. Az akkor még szocialista, Jugoszlávia területéhez tartozó köztársaságot 1979-ben földrengés sújtotta; a következő vicc nagyon népszerű volt abban az időszakban:
„– Miért rakja bele a montenegrói minden lyukba és mélyedésbe a péniszét? – Mert túlságosan lusta maszturbálni, és várja a következő rengést.”
Ezt a viccet Slavoj Zizek több előadásában megemlíti a kultúrák közötti párbeszéd ékes példájaként.
Az interjúban mondottakat érdemes nagyon röviden összefoglalni, mivel jól megvilágítják a filozófus gondolkodásának lényegét. Zizek úgy véli, az európai multikulturalizmus a lelkiismeret-furdalásból és a bűntudatból táplálkozik, ami szépen lassan eltünteti Európát. A politikai korrektséget romboló hatásúnak tartja. Szerinte a baloldali-liberális értelmiség ilyen hozzáállása sokszor fordítottan hat. – Mi lenne, ha egy magazin viccet csinálna a holokausztból, vagy mi van a rasszista vagy a szexista viccekkel? – teszi fel a kérdést, amelyből kiderül, ez utóbbiakat hasznosnak tartja, mivel ezek a viccek tesztelni tudják az egymás mellett élő kultúrák tűréshatárát. Példának hozza fel az exjugoszláv humort, amelyben minden népre vonatkozóan volt sztereotípiából táplálkozó poén. Úgy véli, egymás sértegetésével talán elkerülhetők a komolyabb konfliktusok. Persze a filozófus azt is elismeri, hogy valamilyen határokat fel kell állítanunk.