Szórakoztatás-e a politika? Ez a kérdés is foglalkoztatja mostanság az amerikai médiát azt követően, hogy múlt hónapban a The Huffington Post bejelentette: a republikánusok legnagyobb trolljáról, a közvélemény-kutatásokat vezető Donald Trumpról nem a politika, hanem a szórakoztatás rovatban közöl cikkeket a továbbiakban. Danny Shea vezető szerkesztő és Ryan Grim washingtoni szerkesztőségi vezető közös közleményében azzal indokolta a döntést, hogy „Trump kampánya vásári mutatvány”, amelyet nem vesznek be, így ha valaki a legnépszerűbb republikánusról olvasna, a Kardashianok között megteheti – írták.
A legtöbb hírportál közölte a HuffPost döntését, a korábbinál még nagyobb nyilvánosságot adva Donald Trumpnak. Az egyik legélesebb kritikát a Time magazin online kiadása közölte. James Poniewozik tévékritikus cikkében azt állítja, „szép dolog azt állítani, hogy (Trump) kampánya nem legitim politikai sztori, de a valóság nem ez”. Úgy véli, hogy Trump gyakran nem politikailag korrekt kijelentései politikai, nem pedig szórakoztatóipari problémákat okoznak a Republikánus Pártnak és nem a Nielsen Közönségméréseken elért eredményei, hanem a közvélemény-kutatásokon hozott százalékai számítanak az előválasztási versenyben. Ha egy újság úgy véli, hogy Trump arányaiban sokkal nagyobb médiafigyelmet kap, mint a többi jelölt – ezt egyébként ki is mutatták –, akkor az ezzel kapcsolatos elégedetlenséget nem azzal kellene kifejezni, hogy más rovatba sorolják át a politikából a róla szóló híreket, hanem azzal, hogy hírt sem adnak róla. Volt persze olyan is, aki támogatta a HuffPost eljárását, ilyen volt a New York Egyetem médiaszakértő professzora. Jay Rosen szerint nagyon helyes, hogy a médiumok segítik az állampolgárokat abban, hogy melyik jelölteket kell komolyan venniük, és kiket nem érdemes.
Más kérdés, hogy a HuffPost már a direktíva bejelentésének másnapján a politika rovatban írt Trumpról – adta hírül a The Washington Post. Ryan Grim beismerte: ő „hibázott”, amikor azt mondta, hogy a republikánus csatározásról szóló hír kapjon politikai besorolást, majd átpakolták a szórakoztatás rovatba. A HuffPost washingtoni vezetője szerint egyébként jó döntést hoztak, mert azok a politikai újságírók, akik kritizálták őket, egy héttel később arról kényszerültek írni, hogy Trump hogyan hozta nyilvánosságra elnökjelölt-aspiráns ellenfele, Lindsey Graham telefonszámát.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!