Jövő héten fény derülhet a roncsdarab titkára

Franciaországba szállították további vizsgálatokra azt az alkatrészt, amelyet Réunion szigetén találtak.

MTI
2015. 08. 01. 16:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szárnydarabot szállító repülőgép szombat hajnalban landolt a párizsi Orly repülőtéren. A gondosan ládába csomagot roncsdarabot közúton, a rendőrség kíséretében szállítják a délnyugat-franciaországi Toulouse-ba, ahol a francia védelmi minisztériummal kapcsolatban álló egyik laboratóriumban vizsgálják meg. A roncsdarab mellett talált barna színű bőrönddarabot is vizsgálatnak vetik alá ugyanott.

A Boeing vállalat és Malajzia szakértői is részt vesznek a vizsgálatban, amelynek eredményei a jövő hétre várhatóak. A szóban forgó, közel kétméteres szárnyalkatrészt a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg szerdán Saint-André de La Réunionnál. A rajta talált kódszám igazolta azokat a feltételezéseket, hogy egy Boeing 777-es repülőgépről való, vagyis ugyanolyan típusú gépről, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el a térségben.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint a fékszárnyként is működő csűrőlapot (flaperon) mosta a partra a tenger. Olyan, mozgatható szárnydarabról van szó, amely közvetlenül a szárny kilépő élén, a gép törzse mellett található.

Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal egyik illetékese közölte, egyre biztosabb abban, hogy a roncsdarab az eltűnt MH370-es járatról való, mert – mint fogalmazott – nem rögzítettek más olyan esetet, amikor egy Boeing 777-es elveszítette flaperonját. Hozzátette ugyanakkor, hogy a gépdarab megtalálása nem segít a katasztrófa helyszínének megállapításában, mert az elmúlt 16-17 hónap alatt a tengerben sodródó gépdarabok meglehetősen nagy területen szóródhattak szét az Indiai-óceánon.

A Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú gépének eltűnése a polgári légi közlekedés történetének egyik legnagyobb talánya. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, és egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.