Ezek a világ legpocsékabb repülőterei

„Inkább nem ittam semmit, hogy ne kelljen kimenni a mosdóba!”

RZ
2015. 10. 21. 17:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korrupt és barátságtalan személyzet, nem működő légkondicionáló berendezés, falak helyett sátorponyva – egyebek között ezek miatt lett az utasok szavazatai alapján a nigériai Port Harcourt-i Nemzetközi Repülőtér a világ legrosszabb légikikötője. Állítólag bizonyos részeit nemrég felújították, így már falakkal, ablakokkal, és padlóval is találkozhatnak az utazók. Port Harcourt egyébként Nigéria egyik tartományának fővárosa a Niger folyó deltájánál, lakosainak száma mintegy másfél millió.

A második helyre egy szaúdi létesítmény futott be, a dzsiddai Abdulaziz Király Nemzetközi Repülőtér. A személyzet állítólag mobilozással és csevegéssel üti el az időt, a belső tér pedig koszos, kaotikus és túlzsúfolt. Lehet, hogy Szaúd-Arábia vezetői is tisztában vannak a problémával, Dzsidda új repülőtere ugyanis 2016 közepén nyitja meg kapuit.

„Inkább nem ittam semmit, hogy ne kelljen kimenni a mosdóba” – ezt a nem túl hízelgő véleményt a nepáli Tribhuvan Nemzetközi Repülőtérről fogalmazta meg egy látogató. A katmandui légikikötőt is éppen renoválják, vagyis lehetséges, hogy lassan véget érnek az áldatlan állapotok. Nepált azonban más is sújtotta: 2015 áprilisában földrengés rázta meg, ami után helyre kellett állítani a repülőtér egyetlen kifutópályáját.

A negyedik helyre a hosszú várakozás miatt elátkozott taskenti repülőtér érkezett meg, majd sorrendben a caracasi, Port au Prince-i, a kabuli, a Ho Si Minh-városi és az iszlámábádi repülőtér következik. A tizedik legrosszabb légikikötő, egyben az európai „ranglista” vezetője a Beauvais-tilléi Repülőtér lett, amely 80 kilométerre található a francia fővárostól. „Ha a pokol hetedik bugyra a Földön lenne, az a Beauvais lenne” – írta egy utas a kérdőíven. Bár a listán eddig felsoroltaknál kétségkívül magasabb színvonalat hoz, a légikikötőt használok felvetették a barátságtalan személyzetet, a kevés széket és alacsony higiéniai színvonalat. Kárhoztatták azért is, mert messze van Párizstól, ám mint ahogy arról korábban mi is írtunk, ez egyáltalán nem számít ritkaságnak a fapados légitársaságok által használt repülőterek között, a ferihegyi egyes terminál – amíg a diszkont-légitársaságok vették birtokba – inkább üdítő kivételt jelentett a város közelsége miatt.

Az európai második helyet a szantorini, a harmadikat a rodoszi szerezte meg. A magyarok számára legismertebbek alighanem a berlin-schönefeldi (5.), a róma-ciampinói (7.) a brüsszel-charleroi-i (8.) és a london-lutoni (10.) légikikötő. Érdekesség, hogy az első tízben négy görög repülőtér is benne van. A schönefeldi az utasok szerint túlzsúfolt, a római második számú repülőtéren hosszúak a sorok, a charleroi-iról egyebek közt az elégséges fűtés hiányzik, a lutoni pedig drága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.