A magyarok számára valószínűleg legkézenfekvőbb példa a jelenségre London Luton légikikötő, ahová a legtöbb fapados repülőjárat indul Budapestről és Debrecenből. Luton ugyanis 55 kilométerre van London központjától, ami legalább egyórás autózással jár, már amennyiben valaki innen a brit főváros központjába igyekszik. Vonattal ugyanakkor – legalábbis állítólag, nem teszteltük – a táv már 37 perc alatt abszolválható, igaz, transzferre várakozással együtt a vasútállomás is negyedórára van a repülőtértől.
A helyzet még előnytelenebb „Párizs” Beauvais nevű repülőterén, mely a Notre Dame környékétől számítva nagyjából 81 kilométerre található. További hátrány, hogy innen a vasút sem igazi alternatíva (be kell hozzá menni Beauvais városába és onnan vonattal Párizsig), így buszra és autóra redukálódik a választási lehetőségek száma. Közúton, busszal Párizs központja mintegy 80 perces úttal érhető el – arról nem is beszélve, hogy mindez helyben vásárolva 17 euróba kerül – autóval valamivel rövidebb.
Ha valaki fapadossal utazna Brüsszelbe, jó eséllyel a belga fővárostól mintegy 60 kilométerre lévő Charleroi repülőterére érkezik majd, innen a Google térképszolgáltatásának adatai szerint autóval 53 perc eljutni az Európai Unió egyik központjába.
Mindez azonban semmi ahhoz képest, hogy a Barcelona Girona nevű légikikötő alulról már súrolja a 100 kilométeres távolságot (mintegy 97 kilométerre van a katalán fővárostól) – igaz, a Magyarországról induló két legnépszerűbb fapados járat egyaránt a közelebbi, El Prat nevű repülőteret veszi célba.
Akik dél helyett északra vágynak, azoknak pompás úti cél Stockholm városa. Svédország központja gyönyörű látképet kínál vízparti fekvésével, gyönyörű épületeivel. Aki azonban fapadossal érkezne, készülhet a nagy utazásra, lévén Skavsta légikikötője több mint száz kilométerre van Stockholmtól.
Németország sem lóg ki a sorból: Frankfurt Hahn a névadó várostól mintegy 126 kilométerre található, a Google pedig 1 óra 24 perces autóutat jelez a vállalkozó kedvű utasoknak.
Érzékeltetésül egy hazai példa: képzeljük el, milyen lenne, ha repülőtér épülne Szolnokon, Budapest Szolnok Nemzetközi Repülőtér néven