Elmúltak már azok az idők, mikor a húsvéti locsolásért piros tojás járt, manapság már inkább csokoládéval jutalmazzák a versikéket, már ha egyáltalán még szavalásra adják a fejüket a fiúk és férfiak. A polcok roskadásig vannak édességekkel, a tojástól a nyúlon át a kiscsibéig mindent kiöntenek csokoládéból. Az amerikai Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF) adatai szerint az emberek idén megint rekordösszegeket hagynak majd az üzletekben, a szakértők 17,3 milliárd dolláros költekezést jósoltak. Ennek jelentős részét édességre fordítják, az NRF szerint meglepő módon húsvétkor még több cukorka és csokoládé fogy, mint halloween idején, ami az Egyesült Államokban az egyik legfelkapottabb ünnep. A közvélemény-kutatások szerint egyébként hasonló trendek figyelhetők meg Európa-szerte is, aminek köze lehet ahhoz is, hogy gyerekek körében a pénz mellett az édesség a leginkább kedvelt ajándék.
Mint arra a The Telegraph rámutatott, feltűnik ugyanakkor egy másik ehhez kapcsolódó jelenség is: a gyártók már nem feltétlenül kötik termékeiket a keresztény ünnephez. A brit lap több régi és új húsvéti csokoládét összehasonlítva észrevette, hogy miközben a csomagolások egyre díszesebbé váltak, egyidejűleg eltűnt róluk a „húsvét” felirat, a húsvéti tojásból így lett csokitojás vagy egyszerűen csak tojás. A portál megpróbált utánajárni, hogy mi állt a gyártók döntése mögött. A válaszokban volt, aki azzal indokolta a lépést, hogy a csokitojásról egyébként is mindenkinek a húsvét jut az eszébe, ezért tartották fölöslegesnek a feliratot, más ugyanakkor beismerte, hogy üzleti szempontból nem éri meg egyetlen valláshoz kötni egy árut.
Fotó: choccywoccydoodah.com
A trend ellenére még mindig vannak, akik nagyon is komolyan veszik a húsvéti csokoládétojás gyártását, sőt szinte művészetté fejlesztették. A vidám nevű Choccywoccydoodah kézműves cukrászdában például idén a Fabergé-tojások stílusában készítettek inkább műalkotásnak, mint édességnek beillő darabokat. A három tojás – melyek egyikének belsejéből például egy aranyszínű sárkány néz kifelé – összesen körülbelül száz kilogrammot nyomott, és 25 ezer angol fontért (tízmillió forintért) árulták. Egyébként mindegyiküket a legkiválóbb minőségű belga csokoládéból készítették, bár ilyen árfekvés mellett aligha jutna valakinek eszébe falatozni belőlük.