Kína élen jár a játékimádatban

Elstartolt Kölnben a világ egyik legnagyobb számítógépes bemutatója.

2016. 08. 19. 15:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha éppen Kölnben jár, véletlenül se ijedjen meg, ha különféle agyaras lények, túlvilági démonok, csuklyás varázslók vagy kisebb ágyúval felszerelkezett katonák jönnek szembe. Valószínűleg nem jött el a világvége, és a szeme sem káprázik, mindössze a Gamescomra igyekvő néhány fanatikussal futott össze. A Rajna-parti városban 2009 óta megrendezett számítástechnikai bemutatón már hagyománya van a beöltözésnek, külön versenyt is rendeznek a legjobban sikerült vagy legötletesebb jelmezeknek, de persze olyanok is akadnak szép számmal, akik csak a buli kedvéért öltik magukra kedvenc játék- vagy filmszereplőjük maskaráját. Igaz, az idén a fokozott terrorfenyegetés miatt a kosztüm nem lehet teljes, a szervezők a fegyverutánzatokat kitiltották a rendezvényről, ahogyan hátitáskát sem szabad bevinni.

Ez azonban az idén sem szegte kedvét az érdeklődőknek. Míg tavaly minden rekordot megdöntve 345 ezren voltak kíváncsiak a látványos bemutatóra, ebben az évben is minden jegy jó előre elkelt, azaz alighanem újabb nézőcsúcsot könyvelhet majd el a show. Ráadásul hiba lenne azt hinni, hogy a rendezvény csak a fiatalokat vagy a számítógépőrülteket érdekelné. A látványos és izgalmas programokkal dúsított rendezvényen megjelenik mindenféle korosztály, no és persze az üzletemberek is.

Hiszen a számítógépes piac ugyan éppen alaposan átrendeződik, azért még mindig nagy pénzt, a becslések szerint világviszonylatban nagyjából 100 milliárd dolláros üzletet jelent. Messze az élen jár e tekintetben egyébként majd 25 milliárdos forgalmával Kína, de a térségben például Japánban és Dél-Koreában is nagy hagyományuk van a játékoknak. Ugyanakkor ha csak végignézünk a metrókon vagy buszokon, magunk is könnyen tapasztalhatjuk, hogy az okostelefonok elterjedésével a játékok mindenütt új rétegeket hódítottak meg, és már régen nem csak a gyerekek vagy egy játékos kedvű kisebbség nyűvi a billentyűzetet, illetve újabban a képernyőt. A már említett százmilliárd dolláros piac jelenleg nagyjából egyenlő arányban oszlik meg a telefonos alkalmazások, az asztali számítógépek és a játékkonzolok között, de a mérleg nyelve egyre inkább a telefonok felé billen, és a folyamat minden bizonnyal folytatódik.

Ha ez át is szabja a fejlesztési trendeket, az idei Gamescom azért még mindig nem csak a telefonokról szól. Sokkal inkább a virtuális valóság technológiájáról, amely múlt évben még csak tesztelési üzemben volt, mostanra azonban már piacképessé érett. A különleges és – egyelőre egyébként meglehetősen drága – szemüvegek segítségével az ember szinte maga is beléphet a virtuális valóságba, amely sosem látott kapukat nyit meg a játékok, a sportközvetítések és a kevésbé hangoztatott, de attól még jelentős pornóipar területén is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.