Ha éppen Kölnben jár, véletlenül se ijedjen meg, ha különféle agyaras lények, túlvilági démonok, csuklyás varázslók vagy kisebb ágyúval felszerelkezett katonák jönnek szembe. Valószínűleg nem jött el a világvége, és a szeme sem káprázik, mindössze a Gamescomra igyekvő néhány fanatikussal futott össze. A Rajna-parti városban 2009 óta megrendezett számítástechnikai bemutatón már hagyománya van a beöltözésnek, külön versenyt is rendeznek a legjobban sikerült vagy legötletesebb jelmezeknek, de persze olyanok is akadnak szép számmal, akik csak a buli kedvéért öltik magukra kedvenc játék- vagy filmszereplőjük maskaráját. Igaz, az idén a fokozott terrorfenyegetés miatt a kosztüm nem lehet teljes, a szervezők a fegyverutánzatokat kitiltották a rendezvényről, ahogyan hátitáskát sem szabad bevinni.
Ez azonban az idén sem szegte kedvét az érdeklődőknek. Míg tavaly minden rekordot megdöntve 345 ezren voltak kíváncsiak a látványos bemutatóra, ebben az évben is minden jegy jó előre elkelt, azaz alighanem újabb nézőcsúcsot könyvelhet majd el a show. Ráadásul hiba lenne azt hinni, hogy a rendezvény csak a fiatalokat vagy a számítógépőrülteket érdekelné. A látványos és izgalmas programokkal dúsított rendezvényen megjelenik mindenféle korosztály, no és persze az üzletemberek is.
Hiszen a számítógépes piac ugyan éppen alaposan átrendeződik, azért még mindig nagy pénzt, a becslések szerint világviszonylatban nagyjából 100 milliárd dolláros üzletet jelent. Messze az élen jár e tekintetben egyébként majd 25 milliárdos forgalmával Kína, de a térségben például Japánban és Dél-Koreában is nagy hagyományuk van a játékoknak. Ugyanakkor ha csak végignézünk a metrókon vagy buszokon, magunk is könnyen tapasztalhatjuk, hogy az okostelefonok elterjedésével a játékok mindenütt új rétegeket hódítottak meg, és már régen nem csak a gyerekek vagy egy játékos kedvű kisebbség nyűvi a billentyűzetet, illetve újabban a képernyőt. A már említett százmilliárd dolláros piac jelenleg nagyjából egyenlő arányban oszlik meg a telefonos alkalmazások, az asztali számítógépek és a játékkonzolok között, de a mérleg nyelve egyre inkább a telefonok felé billen, és a folyamat minden bizonnyal folytatódik.
Ha ez át is szabja a fejlesztési trendeket, az idei Gamescom azért még mindig nem csak a telefonokról szól. Sokkal inkább a virtuális valóság technológiájáról, amely múlt évben még csak tesztelési üzemben volt, mostanra azonban már piacképessé érett. A különleges és – egyelőre egyébként meglehetősen drága – szemüvegek segítségével az ember szinte maga is beléphet a virtuális valóságba, amely sosem látott kapukat nyit meg a játékok, a sportközvetítések és a kevésbé hangoztatott, de attól még jelentős pornóipar területén is.