Hétfőn reggel 9 óra 43 perckor ugyanis leszállt a kecskeméti légibázison a Volga-Dnyepr légi szállítmányozási cég An–124 Ruszlán óriásgépe, mely a szétszedett magyar forgószárnyasokat – összesen négy darabot – a javítóüzembe, valószínűleg az ázsiai Novoszibirszkbe szállítja.
A szerződést július 7-én írták alá, mintegy négy milliárd forint értékben, a teljesítési határidő 2017 decembere. A HM a 2013-ban beharangozott, 170 milliárd forint értékűre becsült nemzeti helikoptertender elmaradása miatt kényszerült a lépésre, mely nyomán a gépek nyolc év naptári és 2000 repült óra üzemidőt kapnak.
2014-ben szintén „áthidaló megoldásként” jellemezték, amikor a HM egy magyar közvetítő cégen keresztül három Mi–8-as helikoptert vásárolt közel hárommilliárd forintért. Az orosz civil lajstromban lévő gépeket alig néhány nappal azután szállította le egy An–124-es Kecskemétre, hogy az ukrajnai válságra hivatkozva a NATO-tagországok megszakították katonai kapcsolataikat Oroszországgal. Azt az ügyletet, csakúgy mint a mostani javítási szerződést is sok bírálat éri atlantista körökből, bár a Moszkvával szembeni fegyverembargót nem sértik, mivel meglévő eszközök fenntartásáról, nem újak beszerzéséről van szó.