Hogy Izrael hadereje a legerősebb a Közel-Keleten, az köztudott, és számos arab szomszédaival szemben viselt és megnyert hagyományos háborús konfliktus is tanúskodik róla. Ami kevésbé ismert, hogy az önmaga által el nem ismert nukleáris hatalomként elrettentő erejének egy része német gyártmányú Dolphin-osztályú tengeralattjáróin áll bevetésre készen, nagy hatótávolságú csapásmérő robotrepülőgépek formájában. A két különböző változatban (hagyományos dízel-elektromos, illetve levegőfüggetlen meghajtással) épített hajókból összesen hatot rendeltek meg a haditengerészet részére a ThyssenKrupp cégcsoport tulajdonában lévő Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) AG-től.
Az ügyleteket hajóegységenként különböző arányban (az elsőket száz százalékban, az utóbbiakat harmadrészt) a német adófizetők finanszírozták. Nemrég látott napvilágot a hír, hogy a Netanjáhú-kormány az elkövetkező évtizedben közel másfél milliárd dollár értékben három újabb Dolphint szerezne be, vagy a lassan húsz éve szolgálatba állt első példányok leváltására, vagy a flotta további bővítésére, ami az izraeli tengeralattjáró erők eddig példátlan kiterjesztése lenne, különös tekintettel a nekik tulajdonított nukleáris csapásmérő képességre.
Ezekre a nagyra törő tervekre vetült most árnyék, miután a múlt héten a Channel 10 tévéadó riportjából kiderült, hogy a beszerzési döntést meghozó Netanjáhú miniszterelnök ügyvédje és bizalmasa esetében összeférhetetlenség állhat fönn. David Simron ugyanis nemcsak a kormányfőt képviseli, hanem a ThyssenKrupp helyi ügynökét, Miki Ganort is. Olyan hír is napvilágot látott a Haárecben, hogy az ügyvéd a németeknek tanácsot adó cég igazgatója is volt. Mindez már csak azért is figyelemre méltó, mert a katonai elit ugyanakkor nem fogadta kitörő örömmel a három újabb búvárhajó beszerzésének ötletét, a nemrégiben kirúgott Móse Jaalon védelmi miniszter például kifejezetten ellenezte a lépést, s mint kiderült, a szándékot egy ideig rejtegették is előle.
A kapcsolatot tagadó Simront hazugságvizsgálatnak vetették alá, ám ez azt támasztotta alá, hogy igazat mondott, amikor azt állította: nem beszélt neki a tengeralattjárókról, vagy hogy Ganort is képviselné, és ez utóbbitól sem a tengeralattjáró-ügylet miatt kapott havi néhány ezer dollárnyi tiszteletdíjat. A megállapítás nyomán jelentette be vasárnap a főügyész és az államügyész, hogy nem indul rendőrségi nyomozás a miniszterelnök ellen, ugyanakkor azt továbbra is vizsgálják, hogy Simron nem sértette-e meg azt az írásban vállalt kötelezettségét, miszerint kerülni fogja az olyasfajta érdekütközést, ami Ganor képviselete miatt fennállhat. Az sem mellékes, hogy különböző üzletei kapcsán a ThyssenKruppnál belső vizsgálat folyik korrupció gyanúja miatt.