Ahogy az széles körben ismert, az indiai vonatok esetében teljesen megszokott, hogy a szállítható személyek többszöröse utazik felkapaszkodva vagy a tetőn, esetleg a vonat ütközőin. Igaz, ez csak a legalacsonyabb osztályon fordulhat elő, a magasabbakra ugyanis kötelező a helyjegy.
Indiában évente tízes nagyságrendben következik be vonatszerencsétlenség. A 2010-es esztendő második napján mindjárt három ilyen is történt egymástól távol eső helyszíneken. Ennél is megdöbbentőbb adat, hogy a vasúttal kapcsolatos balesetek tízezres nagyságrendben szedik áldozataikat: 2014-ben 27 581-en haltak meg vonattal kapcsolatos balesetben, ebbe a gyalogosgázolások és átjárókban történt esetek is beletartoznak.
A Rediff.com híroldalnak nyilatkozó IlmS Rana, az indiai vasúttársaság korábbi vezérigazgatója szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy az elmúlt húsz évben az utasok száma a tizenötszörösére nőtt, és a tehervonatok is nagyobb súlyokat cipelnek, miközben a síneket nem cserélték. A túlterheltség következtében pedig a sínek könnyebben rongálódnak.
Mivel régóta nem fordítanak szinte semekkora összeget a vasúti közlekedés fejlesztésére, a már létező technikai megoldásokat még mindig humán erővel helyettesítik, ezért a rendszer biztonsága nagyban függ az emberi tényezőtől. Rana szerint naponta több millió műveletet kell elvégezni, és ezek közt bőven akad olyan, amely magában hordozza az emberi hiba lehetőségét. Sehol a világon nincs hiba nélkül üzemelő rendszer, pláne nem ekkora. Amíg ez a helyzet nem változik, biztosak lehetünk benne, hogy nem a mostani volt az utolsó tragikus hír az indiai vasúti közlekedéssel kapcsolatban.
A legsúlyosabb vonatbalesetek Indiában
1981. június 6.
A Bagmati-folyó feletti hídon kisiklott vonat ezer embert szállított, közülük több mint hatszázan vesztették életüket. A Mansi és Saharsa közt történt baleset szakadó esőben történt, a mozdonyvezető hirtelen fékezett, feltételezések szerint egy síneken átkelő tehén miatt.
1995. augusztus 20.
Legkevesebb 358-an haltak meg, amikor egy expresszvonat szaladt bele egy álló gyorsvonatba Firizobadnál. Az álló vonat azért vesztegelt a pályán, mert elgázolt egy tehenet.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!