Vietnamban is keres pilótákat a hazai nagy fapados légitársaság. Nem azért, mert kifejezetten távol-keleti munkatársakat szeretne foglalkoztatni, hanem mert sok magyar repülős szakember távozott a messzi országba; talán akad köztük olyan, akit sikerül hazacsábítani.
Van, akit a kényszer, másokat a szakmai kihívás csábított a távolba, Malév-árvák szerte a világban feltűnnek. A hétfő hajnali, biskeki szerencsétlenség és a légitársaság magyar érintettsége miatt sokan gondolhatják, hogy a munkájukat vesztett kapitányok és elsőtisztek jelentős része ma harmadik világbeli állapotok között kénytelen dolgozni, gyakran az életét is kockáztatva.
„Ez egyáltalán nincs így. Kevés magyar pilóta kockáztatja az életét, a legtöbbjük olyan cégnél repül, ahol a szakmai színvonal garantálja a biztonságot. A szerencsétlenül járt török társaságot is jó nevű, megbízható cégként ismeri a szakma” – tudtuk meg Varga G. Gábortól, az Egek Ura Blog szerzőjétől, a Hír TV munkatársától.
Mint arról az MNO is beszámolt, lakóházakra zuhant egy török teherszállító repülőgép hétfőn Kirgizisztánban. A balesetben legalább harmincheten meghaltak. A korábban ACT, ma MyCargo néven ismert légitársaság magyarokat is foglalkoztat, de egyikük sincs az áldozatok között. Boeing 747 típusú óriásgéppel jelenleg három magyar pilóta repül a világon, ketten a MyCargónál. Egyiküket, Szüle Zsoltot a szaúd-arábiai Dzsiddában értük utol – a kapitány a tragédiáról értesülve Facebook-oldalán fejezte ki részvétét, és jelezte, hogy jól vannak.
A lezuhant gép személyzetének valamennyi tagja török volt. Az útvonal, amelyen a gép repült, rendszeresen használt teherszállítási útvonalnak számít a társaságnál, repüléstechnikailag pedig nem számít kifejezetten bonyolultnak. „Egyelőre azt lehet tudni, hogy rosszak voltak a látási viszonyok” – mondta telefonon Szüle Zsolt, aki korábban utasszállító gépeket vezetett, s két éve pont azért ment a török-kínai vegyes tulajdonú, teherszállítással foglalkozó légitársasághoz, hogy Boeing 747-esen repülhessen.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!