Bocsánatot kért az utas megverése miatt a United Airlines vezérigazgatója

„Soha senkivel nem szabad ilyen rosszul bánni” – jelentette ki.

MN
2017. 04. 12. 6:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elnök-vezérigazgató többször is változtatott álláspontján. A légitársaság munkatársaihoz írt belső – és nyilvánosságra került – levelében először helyesnek minősítette az alkalmazottak eljárását, és támogatásáról biztosította őket, írja az MTI. Kedd délutánra azonban már – valószínűleg az országos felháborodás hatására is – bűnbánó hangú bocsánatkérő levelet tett közzé, amelyben leszögezte, hogy „soha, senkivel nem szabad ilyen rosszul bánni”. Hozzátette: soha többé nem történik hasonló eset – írja a BBC.

A légitársaság, szokás szerint, több jegyet adott el, mint ahány utasra számított, ezért a személyzetnek már nem maradt hely, így önkényesen kiválasztottak négy utast, felajánlva nekik, hogy másik géppel elszállítják őket. Hárman elfogadták az ajánlatot, a kínai származású férfi azonban nem akart leszállni, mondván a betegei várják őt, mire hívták a biztonságiakat, akik fejbe verték, a padlóra szorították, és a karjánál megragadva húzták ki a repülőgépről. A véres jelenetet az egyik utas mobiltelefonon rögzítette, így került nyilvánosságra.

A férfit még kedden is kórházban ápolták. Mivel országos figyelem irányul rá, órákon beül kiderítették róla, hogy tüdőgyógyász, és korábban volt összeütközése a törvénnyel, mert engedély nélkül adott ki vényköteles gyógyszereket, ezért átmeneti időre be is vonták az orvosi praktizálási engedélyét. Ügyvédje azonban leszögezte: múltjának semmi köze nincs, és nem is lehet ahhoz, ahogyan a repülőgépen bántak vele.

A férfi családja később közleményben mondott köszönetet mindenkinek a támogatásért, amelyet a történtek után tapasztaltak.

A United Airlines elnök-vezérigazgatója először azzal próbált érvelni, hogy a férfi agresszív volt, ám a videofelvételek egyértelműen cáfolták ezt az állítást. Második, immár bocsánatkérő közleményében Oscar Munoz „igazán szörnyűségesnek” nevezte a történteket, és bejelentette, hogy felülvizsgálják a légitársaság eddigi azon gyakorlatát, amely az utazástól való önkéntes visszalépésre szólít fel utasokat abban az esetben, ha van jegyük, de nincs elég hely a gépen.

Chicago polgármestere, Rahm Emanuel teljességgel elfogadhatatlannak nevezte a történteket, és „gyors cselekvésre” kérte a légügyi hatóság illetékeseit. Chris Christie, New Jersey állam kormányzója a szövetségi közlekedési minisztérium vezetőjéhez, Elaine Chaóhoz fordult. Levelében arra kérte a tárcavezetőt, hogy függessze fel azt az amerikai légitársaságoknál bevett gyakorlatot, miszerint több jegyet adnak el, mint ahány hely van a repülőgépen, majd önkéntes távozásra kérik az utazni szándékozókat. A kormányzó hangsúlyozta: bár az incidens egy másik szövetségi államban történt, az eset rendkívül aggasztja őt is, mert New Jersey egyik legforgalmasabb repülőterén, a Newarkin a járatok hetven százalékát a United működteti.

Az utassal történt erőszak országos visszhangot váltott ki az Egyesült Államokban. Nemcsak a közösségi médiában foglalkoznak vele, hanem az esti híradókban is készülnek anyagok róla, és még a késő esti, napi kabaréműsorokban is a légitársaságon élcelődnek. A Los Angeles Times című napilap pedig kedden tekintélyes szerkesztőségi cikket szentelt annak, hogy ez a viselkedés a nagyvállalatoknál eluralkodott stílus része, külön utalva az elnök-vezérigazgató első állásfoglalására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.