A lakosság nagy része nem ünnepel a rokonokkal

Egy felmérés alapján Franciaország lakosságának 53 százaléka idén nem fog a rokonokkal ünnepelni, mert tartanak a vírustól, karácsonyfáat azonban lehet majd kapni. Sokan felháborodtak, hogy míg a karácsonyfát alapvető terméknek nyilvánították, addig ruhaneműt nem lehet kapni a nagyáruházakban; ez ellen egy férfi alsónadrágban tiltakozott – írja a V4NA.

Forrás: V4NA Hírügynökség2020. 11. 12. 13:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Javában tombol a koronavírus-járvány második hulláma, Franciaországban pedig különösen aggasztó a helyzet, ezért egyre többekben felmerül a kérdés, hogy mi lesz az év végi ünnepekkel, lesz-e lehetőség a rokonokkal történő ünneplésre – írja a V4NA.

Olivier Véran egészségügyi miniszter a France Inter közrádiónak adott nyilatkozatában arról beszélt, hogy nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a franciák családi körben, idős rokonaikkal együtt ünnepelhessenek, de ügyelni kell rá, hogy betartsák az egészségügyi előírásokat.

Az Opinionway közvélemény-kutató intézet felmérése szerint azonban ez nem győzte meg a francia lakosságot, a válaszadóknak több mint a fele ugyanis úgy véli, hogy az idei karácsony más lesz, mint a többi. A megkérdezett személyek 53 százaléka nem fogja a karácsonyt a szeretteivel tölteni, mert tartanak a fertőzés veszélyétől.

A BFMTV megkérdezett néhány járókelőt, hogy miként vélekednek az év végi ünnepekről. A válaszadók nagy része úgy véli, hogy az idén nem fognak a rokonokkal ünnepelni, és mivel kevesebben lesznek, az ajándékokra is kevesebbet költenek majd, átlagosan harminc százalékkal.

A helyi kisvállalkozóknak ez újabb rossz hír, hiszen karácsony előtt igencsak nagy forgalmat szoktak bonyolítani, most azonban úgy tűnik, hogy ez a bevétel elmarad.

Ugyanakkor a Le Figaro cikkéből kiderül, hogy annak ellenére, hogy előreláthatóan nem lesz nagy ünneplés a franciáknál, az áruházak készülnek az ünnepre. A korábbi évekhez hasonlóan a nagyáruházak, a virágárusok, a kertészetek és a barkácsáruházak november 20-tól megkezdik a fenyőfák árusítását. A karácsonyi dekoráció és a fenyőfák árusítása nem volt mindenki számára egyértelmű, miután a kormány rendeletben határozta meg, hogy melyek azok az alapvető termékek, amelyeket árusíthatnak a nagyáruházak és melyek azok, amelyeket csak online lehet rendelni a szigorítások bevezetését követően. A Super U áruházlánc vezetője, Dominique Schelcher örömmel üdvözölte a kormány döntését, melynek köszönhetően valamennyi mégis megmarad a karácsony varázsából és az ünnepi hangulatból.

Bár az értékesítési feltételeket még nem véglegesítették, a cikkből az is kiderül, hogy nagy igény van a fenyőfákra, mivel Franciaországban évente hatmillió karácsonyfát adnak el az év végi ünnepek előtt.

A karácsonyfa tehát szabad utat kapott a francia kormánytól mint alapvető termék, de a többi árut illetően még mindig nincs egyértelmű álláspont. Sokan például nem értenek egyet azzal, hogy a nagyáruházakban nem lehet ruhaneműt vásárolni.

Egy férfi a Leclerc áruházlánc egyik üzletében elég látványos módját választotta a tiltakozásnak, ugyanis úgy ment el vásárolni, hogy csak bokszeralsó és papucs volt rajta. A férfi a magánakcióval arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy szerinte a ruházat igenis az alapvető termékek közé tartozik – derül ki a V4NA közleményéből.

Korábbi cikkünkben megírtuk: habár a koronavírus komoly hatással volt kiadásainkra, azért így is bőven találunk majd ajándékot a fa alatt. Több mint ötvenezer forintért veszünk karácsonyi ajándékot.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.