Az Árukereső.hu és a GKI Digital immár hatodik éve készít közös kutatást, amely a karácsonyi időszakra való felkészülésről, az ajándékvásárlási tervekről kérdezi meg az internetező felnőtt lakosságot. Habár a koronavírus komoly hatással volt az éven belüli kiadásokra, azok ütemezésére, valamint a lakosság jövedelmi helyzetére, azért így is bőven találunk majd ajándékot a fa alatt – írja a Vg.hu.
A járvány egyik legnyilvánvalóbb hatásaként idén kevesebb embernek tervezünk ajándékot adni karácsony alkalmából. A tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal és a járvány második hullámával indokolták, mivel nem biztosak abban, hogy az ünnepek során személyesen is tudnak majd találkozni. Emiatt míg tavaly átlagosan nyolc embernek készültünk kisebb-nagyobb meglepetéssel, idén csupán a legszűkebb családra és a közeli barátokra, vagyis öt-hat főre korlátozódik ez a lista.

Jelentősen nőhet az egy főre vetített ajándékok értéke
Bár kevesebb szerettünknek készülünk ajándékkal, ez nem jár együtt azzal, hogy kevesebbet is költünk ajándékokra: idén átlagosan 52 300 forint az ajándékokra szánt keret, ami az előző évi adatokhoz képest nyolcszázalékos emelkedést jelent.
Ezzel – figyelembe véve az ajándékozottak körének szűkülését – az egy ajándékra szánható költés jelentősen megnőtt, elérve akár a 9500 forintot is.
Mindemellett azok, akik saját bevallásuk szerint idén kevesebbet költenek majd ajándékra, főleg a járványhelyzet miatti megfontoltabb, takarékosabb életvitel (38 százalék), vagy esetleg konkrét anyagi nehézségek (37 százalék) miatt kényszerülnek erre.
Mit választunk és mi alapján?
A tavalyi évhez hasonlóan a ruházati cikk (51 százalék), játék (40 százalék), szépségápolás és kozmetikum (33 százalék) a három legnépszerűbb ajándéknak szánt termékkategória, amelyben gondolkodunk szeretteink megajándékozásakor.
Utazást és különböző jegyeket 2019-hez képest jóval kevesebben terveznek vásárolni, ami nagy valószínűséggel a vírushelyzet miatt bizonytalanná, kiszámíthatatlanná vált programoknak és utazási lehetőségeknek tudható be. Megnőtt azonban azok száma, akik valamilyen otthon is használható sportfelszerelést készülnek ajándékozni.
A konkrét termék kiválasztása során az ár-érték arányt (45 százalék) tartják a vásárlók a legfontosabb szempontnak. A 18–24 éves korosztály esetében az átlagnál nagyobb hangsúly helyeződik a minőségre (32 százalék), kevesebb az árra (17 százalék), valamint náluk a legnagyobb azoknak az aránya (6 százalék), akik a termék márkáját és presztízsét is fontos szempontnak tartják.
A teljes cikk ITT olvasható.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en