Olasz sztárok kampányolnak az oltás mellett

Olaszországban megrendült a bizalom a vakcinákban, a kormány kampányt indított népszerűsítésükre.

2021. 03. 19. 17:04
DRAGHI, Mario
Az olasz miniszterelnöki hivatal által közreadott képen Mario Draghi olasz kormányfõ koszorúz egy bergamói temetõben az új koronavírus halálos áldozatainak elsõ országos emlék- és gyásznapján, 2021. március 18-án. Fotó: Filippo Attili Forrás: MTI/EPA/Olasz miniszterelnöki hivatal/
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Egyetlen percet sem veszíthetünk, rohamtempóban kell oltanunk – állítja az olasz kormányfő Mario Draghi az AstraZeneca oltóanyag felfüggesztése következtében előállt megtorpanásra reagálva.

Az olasz oltási program értékes napokat veszített, kétszázezer embernek már meg kellett volna kapnia a vakcinát. Ami azonban még súlyosabb, megtört a bizalom az oltás iránt.

A római Sapienza Egyetem napokban készült felmérése szerint az olaszok hetven százaléka nem venné igénybe az AstraZeneca oltóanyagot, harminc százalékuk más vakcinát sem kérne. Pedig eddig ez a bizalmatlanság nem jellemezte az olaszokat, az oltás a védettséget, a szabadság visszaszerzését jelentette az immár egy éve hosszabb rövidebb időre bezártságra ítélt lakosság számára. Az ijedtség és a félelem azonban felülkerekedett a szabadságvágyon.

Az olasz miniszterelnöki hivatal által közreadott képen Mario Draghi olasz kormányfő koszorúz egy bergamói temetőben az új koronavírus halálos áldozatainak első országos emlék- és gyásznapján, 2021. március 18-án.
Fotó: Filippo Attili / MTI/EPA/Olasz miniszterelnöki hivatal/

A kormány ezért úgy határozott, szisztematikus médiakampánnyal győzi meg a hezitáló tömegeket. Tévécsatornákon, rádiókban, újságok hasábjain és a világhálón kormányhirdetésekben magyarázná, hogy nincs ok félelemre, minél többen oltassák be magukat. Közismert személyek, sportolók, színészek, politikusok óriásplakátokon és kisfilmekben oltáspárti meggyőződésükről tanúskodnak. „Beoltatom magam, mert…” a kampány szlogenje, amely erőteljesen azt hirdeti, hogy a védőoltás jelenti az egyedüli kiutat az egészségügyi vészhelyzet következtében megbénult ország számára. Olaszország egyik leghíresebb alakja a Róma AS focicsapat legendás játékosa, Francesco Totti máris készen áll, hogy elsőként az oltási kampány reklámarca lehessen.

De nem ő az egyetlen. Valentina Vezzali, a hatszoros olimpiai bajnok vívó is örömmel csatlakozik az elbizonytalanodott lakosság megnyerésére. Több politikus is jelezte csatlakozási szándékát a kételyeket eloszlató tájékoztató kampányhoz. Sajtóértesülések szerint Mario Draghi miniszterelnök jó példával elöl járva személyesen is előjegyzi magát az AstraZeneca oltóanyagra, ahogyan azt Giovanni Toti, Liguria kormányzója és Roberto Speranza egészségügyi miniszter is tette. Matteo Salvini, a Liga elnöke úgy nyilatkozott, inkább kivárja a sorát, nem használja ki a médiakampányt, hogy mások előtt oltóanyaghoz juthasson, és arra sincs szüksége, hogy ilyen módon növelje népszerűségét.

Örvendetes hír, hogy a kísérleti szakasz második állomásához ért az olasz fejlesztésű ReiThera oltóanyag, amelynek során 26 központban kilencszáz önkéntes személy oltatja be magát. Közismert személyiségek jelentkeztek kísérleti alanynak, hogy ezáltal is kifejezzék a magas színvonalú olasz gyógyszeripar iránti bizalmukat. A római Lazzaro Spallanzani fertőzésekre szakosodott kórház laboratóriumában fejlesztett vakcina éves százmillió dózis előállítását tervezi, főként Lazio tartományban. A vakcina első kísérleti szakasza augusztus 24-én kezdődött száz önkéntes bevonásával. Nyolcvanegymillió eurós állami támogatás gyorsítja a kísérleti fázisok lebonyolítását és a gyártás elindítását, amely a nyár elejére várható.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.