Amint a Magyar Nemzet is beszámolt róla, a Bud Light sör Dylan Mulvaney-val, egy transznemű influenszerrel reklámozta magát, így próbálva minél nagyobb tömeget elérni. Ez az akció viszont fordítva sült el, a Bud Light eladásai ugyanis drasztikusan visszaestek, mert az emberek bojkottálni kezdték az italt. A fogadtatást jól mutatja, hogy egy áprilisban elvégzett felmérés során az amerikai fogyasztók 54 százaléka támogatta a bojkottot.
Most Anson Frericks, aki korábban a Bud Lightot tulajdonló Anheuser-Busch cég értékesítési vezetője volt, azt mondta, hogy egyes vállalatoknak jobban meg kell érteniük a közönségüket.
Frericks elmondta, hogy az Anheuser-Busch szem elől tévesztette, hogy kik a fogyasztói. Egy olyan márka, mint a Bud Light, soha nem politizált, most pedig beleállt egy olyan kampányba, amivel elüldözi a fogyasztóit.
Most úgy tűnik, hogy a Bud Light-vita kiterjedt más cégekre is, amelyekkel a márka együttműködött. A WRAL szerint a The Ardagh Group, az Anheuser-Busch-t partnereként működő üvegpalackozó cég nagyjából 645 alkalmazottat bocsátott el.
A legfrissebb dokumentumok azt mutatják, hogy a Bud Light eladásainak visszaesése miatt a wilsoni üvegüzem májustól kezdve csökkentette a palackgyártást.
A sör eladásainak óriási visszaesése miatt az üzem tulajdonosa, az Ardagh-csoport bejelentette, hogy július közepén leállítja a gyárat, és ezzel közel 400 alkalmazottat bocsát el. Azóta kiderült, hogy a cég még két másik gyárat is bezár, ahol kétszáznál is többen dolgoznak.
Az Anheuser-Busch vezérigazgatója, Brendan Whitworth legutóbb a CBS Morning műsorában szerepelt, ám a műsorvezető azon kérdésére, hogy együttműködnek-e még újra Mulvaney-val, egy kitérő választ adott. Kifejtette viszont, hogy nagyon sajnálja, hogy megosztó lett a kampány és eltávolodott az egész beszélgetés a sörtől. Elmondta, hogy mérlegelik a cégnél, kielemzik a kampány hatását, mert meg kell érteniük, milyen hatással volt a cégre és a partnerekre is.
Borítókép: LMBTQ-felvonulás résztvevői Los Angeles utcáin a pride-hónap tiszteletére (Fotó: Getty Images/Mario Tama)