Több mint hatszáz munkavállalóba került a transzreklám

A Bud Light sör üveggyártója is ráfázott a kampányra.

Magyar Nemzet
2023. 07. 03. 21:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amint a Magyar Nemzet is beszámolt róla, a Bud Light sör Dylan Mulvaney-val, egy transznemű influenszerrel reklámozta magát, így próbálva minél nagyobb tömeget elérni. Ez az akció viszont fordítva sült el, a Bud Light eladásai ugyanis drasztikusan visszaestek, mert az emberek bojkottálni kezdték az italt. A fogadtatást jól mutatja, hogy egy áprilisban elvégzett felmérés során az amerikai fogyasztók 54 százaléka támogatta a bojkottot.

Most Anson Frericks, aki korábban a Bud Lightot tulajdonló Anheuser-Busch cég értékesítési vezetője volt, azt mondta, hogy egyes vállalatoknak jobban meg kell érteniük a közönségüket.

Frericks elmondta, hogy az Anheuser-Busch szem elől tévesztette, hogy kik a fogyasztói. Egy olyan márka, mint a Bud Light, soha nem politizált, most pedig beleállt egy olyan kampányba, amivel elüldözi a fogyasztóit. 

Most úgy tűnik, hogy a Bud Light-vita kiterjedt más cégekre is, amelyekkel a márka együttműködött. A WRAL szerint a The Ardagh Group, az Anheuser-Busch-t partnereként működő üvegpalackozó cég nagyjából 645 alkalmazottat bocsátott el.

A legfrissebb dokumentumok azt mutatják, hogy a Bud Light eladásainak visszaesése miatt a wilsoni üvegüzem májustól kezdve csökkentette a palackgyártást.

A sör eladásainak óriási visszaesése miatt az üzem tulajdonosa, az Ardagh-csoport bejelentette, hogy július közepén leállítja a gyárat, és ezzel közel 400 alkalmazottat bocsát el. Azóta kiderült, hogy a cég még két másik gyárat is bezár, ahol kétszáznál is többen dolgoznak.

Az Anheuser-Busch vezérigazgatója, Brendan Whitworth legutóbb a CBS Morning műsorában szerepelt, ám a műsorvezető azon kérdésére, hogy együttműködnek-e még újra Mulvaney-val, egy kitérő választ adott. Kifejtette viszont, hogy nagyon sajnálja, hogy megosztó lett a kampány és eltávolodott az egész beszélgetés a sörtől. Elmondta, hogy mérlegelik a cégnél, kielemzik a kampány hatását, mert meg kell érteniük, milyen hatással volt a cégre és a partnerekre is.

Borítókép: LMBTQ-felvonulás résztvevői Los Angeles utcáin a pride-hónap tiszteletére (Fotó: Getty Images/Mario Tama)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.