Újabb levél bizonyítja, hogy hazudott az amerikai elnök

Az amerikai képviselőház igazságügyi bizottságának feje, Jim Jordan szerint egy frissen napvilágra került 2011-es levél újabb bizonyíték arra, hogy Joe Biden amerikai elnök nem mondott igazat, amikor azt állította, hogy soha nem beszélt a fiával annak üzleti ügyeiről. Biden érvelését fiának korábbi üzlettársa, Devon Archer a képviselőház előtt tett, múlt heti vallomásában is cáfolta.

Kónya Rita
2023. 08. 07. 10:16
President Biden Hosts The Annual White House Easter Egg Roll
US-PRESIDENT-BIDEN-HOSTS-THE-ANNUAL-WHITE-HOUSE-EASTER-EGG-ROLL Fotó: DREW ANGERER
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a Fehér Ház kategorikusan tagadja, hogy Joe Biden amerikai elnök tudott volna fia, Hunter Biden üzleti ügyeiről, egy 2011-es levél újabb bizonyítékkal szolgál arra, hogy ez az állítás hamis. A levelet maga Archer mutatta meg Tucker Carlson jobboldali véleményvezérnek egy interjú során.

A levélben Joe Biden akkori alelnök szabadkozik, hogy nem volt alkalma beszélgetni fia üzlettársával, Devon Archerrel egy fehér házi ebéd alkalmával. A levél végére kézzel írt jegyzetben pedig örömét fejezte ki, hogy Archer és a fia üzlettársak.

A kötvénycsalásért tavaly elítélt Archer és az ifjabbik Biden akkoriban egy magántőkealap mellett egy olyan vállalkozás létrehozásán is dolgoztak, amely kormányzati szabályozási intézkedésekkel foglalkozott.

A New York Post írása szerint Archert maga Hunter Biden vetette fel az akkori kínai elnök tiszteletére adott ebéd vendéglistájára.

Mint arról beszámoltunk, Archer múlt héten zárt ajtók mögött tett tanúvallomást a képviselőházban. Bár a vallomás leiratát egyelőre nem tették közzé, a nyilvánosságra került információk alapján Hunter Biden korábbi üzleti partnere elmondta, hogy Joe Biden akkori alelnök több mint húsz alkalommal csatlakozott fia üzleti megbeszéléseihez személyesen vagy telefonon keresztül.

Devon Archer tanúvallomása megerősíti, hogy Joe Biden hazudott, amikor azt mondta, nem volt tudomása a fia üzleti ügyeiről és nem vett részt azokban. Joe Biden volt a »márka«, és több mint húsz alkalommal csatlakozott Hunter üzleti vacsoráihoz a külföldi partnereivel személyesen vagy telefonon keresztül

− írta James Comer, a képviselőház felügyeleti bizottságának vezetője a Twitteren közzétett közleményében.

A demokraták azzal igyekeztek elbagatellizálni Joe Biden szerepét fia üzleti ügyeiben, hogy az akkori alelnök csak udvariaskodott fia partnereivel, üzleti ügyekről nem beszélt velük. Jordan képviselő szerint erre viszont nem is volt szükség: 

Hunter Bidennek csak arra kellettek apja udvarias szavai, hogy meggyőzze külföldi üzlettársait, hogy az Egyesült Államok alelnöke bármikor elérhető számára 

– írja a Fox News amerikai televíziós hálózat. Archer szintén azt vallotta, hogy az elnök fia elsősorban a „Biden márka” miatt kapott jól fizető tisztséget a Burisma ukrán energetikai holding igazgatótanácsában, amelynek maga Archer is tagja volt.

Jordan azt is felidézte, hogy maga Joe Biden is elismerte, hogy kirúgatta Viktor Sokin ukrán főügyészt, a demokraták szerint azért, mert nem lépett fel elég keményen a korrupció ellen. Valójában azonban Sokin akkoriban a Burisma ellen nyomozott korrupció miatt, és veszélyesen közel jutott a cég tulajdonosához, az akkor már Dubajban élő Mikola Zlocsevszkihez.

Az ukrán üzletember Archer vallomása szerint egy 2015. decemberi dubaji igazgatótanácsi ülés után felhívatta Hunter Bidennel „Washingtont”, és bár Archer a konkrét beszélgetést nem hallotta, annyi bizonyos, hogy néhány nappal később Joe Biden Kijevbe utazott, Sokint pedig néhány hónappal később menesztették.

Borítókép: Joe Biden amerikai elnök és fia, Hunter Biden (Fotó: Drew Angerer/Getty Images North America/Getty Images via AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.