Nem volt még a független Ukrajna történetében olyan államfő, aki 73 százalékkal nyerte volna meg az elnökválasztásokat. Volodimir Zelenszkijnek azonban mindez 2019 tavaszán sikerült. Azonban, akárcsak elődei, úgy ő is gyorsan lenullázta ez a támogatottságot, hiszen 2022 elejére a legtöbb közvélemény kutató már csak 20 százalékon vagy az alatt mérte. Jött azonban a háború, ahol Zelenszkij a nép vezéreként emelkedett fel, erre pedig nagyban rátett jó PR-ja: előkerült a zöld, a khaki és feketeszínű ruha, megnövesztette szakállát, „hadúrként” született újjá.
Az ukrán állami propaganda, melyen csak erősített a hadiállapot miatt bevezetett jogrend, nem kételkedik Zelenszkij magas népszerűségében.
A emberek jelentős része azonban már egymásnak is el meri mondani, hogy csalódott az elnök politikájában.
Más a helyzet viszont a közvélemény-kutatásokkal. Ukrajnában köztudott, hogy bárki vásárolhat magának olyan felmérést, amilyet csak szeretne. Feltéve, ha meg tudja fizetni. Ez azonban más lapra tartozik. A baj ott kezdődik, ha már az egyszerű felmérésekre sem mernek válaszolni az emberek, bizonyos retorzióktól tartva. Egy háborús országban pedig csak nagyon kevesen merik kimondani az igazat az ország vezetőiről, még ha a felmérés névtelenül zajlik, akkor is.