– Ők ide jöhettek, gazdasági sikereket csinálhattak, profitot vihetnek el, nekünk meg járnak a források. Tehát ez egy sokéves vagy évtizedes megállapodásnak nagyon durva felrúgása, ami zajlik. Ráadásul az okok, amikre hivatkoznak, meg egyszerűen nevetségesek – közölte, emlékeztetve arra, hogy az utóbbi tizennégy évben több kormánypárti, mint ellenzéki politikus ellen indított eljárást az ügyészség, ami jól demonstrálja az igazságszolgáltatás egyesek által hiányolt függetlenségét.
Illetve azt mondta, hogy
Európában Magyarországon a legszabadabb a média, mivel itt a legszínesebb a paletta, nincsen az a „véleményterror”, mint a kontinens nyugati felében, hanem mindent meg lehet írni és mindennek az ellenkezőjét is.
Kitért a gyermekvédelmi törvényt érő bírálatokra is, kiemelve, hogy Brüsszelben ma főbenjáró bűn, ha valaki kimondja, hogy a család apából, anyából és gyerekekből áll, és az apa férfi, az anya nő.
– Mindezek miatt nem kapjuk meg az európai uniós forrásokat. Azért mégiscsak méltatlan a helyzet. Én azt gondolom, hogy itt Brüsszel nagyon súlyos jogsértésben van. Nagyon súlyos jogsértésben van. Ezért valakinek vállalnia kell a felelősséget, hogy eurótízmilliárdok Magyarország fejlesztésére nem érkeztek meg
– jegyezte meg.
A miniszter ugyanakkor leszögezte, hogy hazánk bizonyította a gazdasági életképességét ezen források nélkül is, a koronavírus-járvány után például több ember dolgozott, mint előtte.
– A magyar gazdasági megoldások bizonyították, hogy igenis képesek rá, hogy eredményesek legyenek, hogy Magyarország a válságokból erősebben jöjjön ki – húzta alá.
Végül a Kínával folytatott együttműködés kapcsán a világpolitikában uralkodó képmutatást emlegette, mondván, hogy a kelet-ázsiai országból folyó beruházásokért rendkívül éles verseny zajlik Európában, különösen az elektromosautó-ipar területén, mert az akkumulátorgyártással foglalkozó vállalatok közül a tíz legnagyobb mind keleti cég, amelyek a nyugati járműmárkákat is kiszolgálják.
– Tehát kínai elektromos akkumulátor a német elektromos autóba. Jelenleg így néz ki az európai zöldautóipari átállási realitás – közölte.
Borítókép: Szijjártó Péter (Forrás: Facebook/Szijjártó Péter)