A Google és a Meta nem érdekelt a kiskorú felhasználók védelmében?

A Google és a Meta óriáscégek állítólag együttműködtek egy olyan marketingprojektben, amelynek célja, hogy a 13 és 17 év közötti YouTube-felhasználókat az Instagramot népszerűsítő hirdetésekkel célozzák meg, megkerülve a Google saját szabályait a kiskorúak online felületen való jelenlétére vonatkozóan.

Forrás: Breitbart2024. 08. 09. 8:37
Illusztráció
Illusztráció
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Financial Times által megszerzett dokumentumok és bennfentes források szerint a Google és Mark Zuckerberg Meta nevű cége közösen egy olyan reklámkampányon dolgozott, amely szándékosan a YouTube-felhasználók egy olyan csoportját célozta meg, amelyet a hirdetési rendszerében „ismeretlennek” jelöltek, és amelyről a vállalat tudta, hogy a 18 éven aluliakat tartalmazza. Ám Google irányelvei tiltják a kiskorúakat megcélzó hirdetéseket.

A két vállalat közötti együttműködés tavaly év végén kezdődött, mivel a Google igyekezett növelni hirdetésekből származó bevételeit, a Meta pedig igyekezett fenntartani a fiatalabb felhasználók érdeklődését az olyan gyorsan növekvő riválisokkal szemben, mint a TikTok.

A Google a projektet lehetőségnek tekintette arra, hogy egy jövedelmezőbb kapcsolatot alakítson ki a Metával. A Financial Times megkeresésére azonban a Google vizsgálatot indított az állítások kapcsán, és a projektet azóta törölték.

A Google kijelentette, hogy tiltja a hirdetések 18 éven aluliaknak történő személyre szabását, és azt állította, hogy az irányelveknek megfelelően jár el. Azt viszont nem tagadta, hogy a hirdetési rendszerben „ismeretlenként” jelölt csoport nyújtotta kiskaput nem használta ki. Ez a megoldás lehetővé tette a vállalat számára, hogy a felhasználókat anélkül célozza meg, hogy kifejezetten kiskorúként azonosítaná őket. 

A Meta nem értett egyet azzal, hogy az „ismeretlen” célközönség kiválasztása személyre szabást vagy bármilyen szabály megkerülését jelentené, és kijelentette, hogy szolgáltatásainak reklámozásakor betartja saját és társai irányelveit. 

A vállalat nyíltan beszélt arról, hogy alkalmazásait a fiataloknak olyan helyként reklámozza, ahol kapcsolatba léphetnek barátaikkal, közösséget találhatnak, és felfedezhetik érdeklődési köreiket.

A Meta már több olyan botrányba is keveredett, amelyek a kiskorú felhasználókra vonatkozó szabályaival voltak kapcsolatosak. 2021-ben a vállalat leállította az Instagram gyerekeknek szánt változatának elindítását, miután kiszivárgott egy kutatás, amely szerint az alkalmazás károsan hat a tinédzser lányok mentális egészségére.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Brett Jordan: https://www.pexels.com/)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.