Földön, vízen, levegőben fejlesztené a közlekedést a görög biztosjelölt

Görögország megkapta a kért közlekedési portfoliót – most Apostolos Tzitzikostasnak kell helytállnia

2024. 11. 04. 19:26
Brüsszel EP Apostolos Tzitzikostas
Fotó: Csudai Sándor Forrás: Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zajlik az Európai Parlamentben az Európai Bizottság biztosainak meghallgatása. A szlovák és a máltai biztosjelöltek meghallgatása után, hétfő este a görög és a luxemburgi jelöltek meghallgatása zajlik. 

A Zöld Megállapodás és az éghajlatváltozás elleni küzdelem határozta meg az előző bizottság munkáját, de jelenleg a versenyképesség fontossága látszódik kirajzolódni. Ez azt jelenti, hogy a Parlament kérdései arra fognak összpontosítani, hogy görög Apostolos Tzitzikostas közlekedési biztosjelölt hogyan tervezi segíteni az autóipari, vasúti, hajózási és légi közlekedési ágazatok globális versenyképességének fenntartását.

A vasút központi szerepet játszik az EU kulcsfontosságú közlekedési folyosóiban, és az egyik legzöldebb közlekedési mód 

– nyilatkozta meghallgatásán az a görög jelölt, és hozzátette, hogy a vasúti hálózat kiépítése számára is elsődleges prioritás.

Tervei közé tartozik egy jövőre elkészülő terv, amely nagysebességű vasútvonalakkal köt össze a fővárosokat, valamint jogszabályok kidolgozása, amelyek megkönnyítik a nemzetközi vasútfoglalásokat.

Tzitzikostas elmondta, hogy 2025-re előterjesztett egy „egységes digitális foglalási és jegyrendelet” javaslatot. Ez azt jelenti, hogy az utas képes lesz jegyet foglalni egyik országból a másikba vagy egy harmadik országba vonattal, egyetlen kattintással a mobiltelefonján, ahogyan az ma a repülőjegyekkel történik. Tzitzikostas hozzátette, hogy a vasúti javaslattal párhuzamosan egy javaslat érkezik majd, amely más közlekedési módok jegyeit is magában foglalja.

Katonai mobilitáis terv

Tzitzikostas katonai mobilitási tervet helyezett kilátásba, melyet a NATO-val való egyeztetést követően terjeszt majd elő. Kiemelte, hogy a katonai mobilitás nagymértékben átfedi a hatékonyabb közlekedési hálózat iránti igényt, azonban az úgynevezett transzeurópai közlekedési hálózat kiépítése jelentős késésekben van. Kettős felhasználású folyosókra hivatkozva hangsúlyozta, hogy a hálózat 99 százalékban polgári célokat szolgál, de fel kell készülni olyan infrastruktúrára, amely elbírja a nehéz tehergépkocsikat és a katonai járműveket. 

A biztosjelölt arról is beszélt, hogy komolyan veszi az Oroszország árnyékflottája által okozott tengeri biztonsági és környezeti kockázatokat - ezek olyan hajók, gyakran homályos tulajdonosi háttérrel, amelyeket szankcionált orosz olaj szállítására használnak. Közülük sok nincs megfelelően biztosítva, elektronikus nyomkövetők bekapcsolása nélkül hajóznak, és elutasítják az ellenőrzést.

Kevés konkrétum

A törvényhozók – várakozásoknak megfelelően – részletes információkat kértek azokról a javaslatokról, amelyeket Tzitzikostas írásbeli válaszaiban említett. Az írásbeli válaszokhoz hasonlóan a jelölt most is hosszan beszélt, de sok konkrétumot elkerült.

Például, amikor arról kérdezték, hogyan kívánja csökkenteni az európai kikötők biztonsági kockázatait, különösen Kínával kapcsolatban, Tzitzikostas megerősítette a kikötők fontosságát az „EU szuverenitás” szempontjából, kijelentve, hogy tervei biztosítani fogják a „stratégiai függetlenséget, különösen a harmadik országoktól”.

Elmondta, hogy 2025-ben érkeznek források, és hogy a források külföldi közvetlen befektetéseket szűrő mechanizmusokkal rendelkeznek, amelyek más kritikus ágazatokban is érvényesek.

Borítókép: Brüsszel EP Apostolos Tzitzikostas Fotó: (Csudai Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.