Az Egyesült Államokban a német Aldi áruházlánc hatalmas fordulatot hajtott végre. A sokszínűséggel, egyenlőséggel és befogadással kapcsolatos törekvések, amelyeket korábban a vállalat karrieroldalán kiemelten hirdettek, mostanra teljesen eltűntek – írta az eXXpress.

Ehelyett maradt egy nyilatkozat, amely minden jelentkező számára esélyegyenlőséget ígér. Decemberben még az Aldi a „Sokszínűség megerősít minket” szlogen alatt hirdetett programokat. Ezt a tartalmat azóta szerint értesítés nélkül, csendben eltávolították. Sem az amerikai Aldi South, sem a németországi központ nem kommentálta a lépést.
Donald Trump Fehér Házba való visszatérésével megváltozott a hangnem. Az elnök utasította a kormányzati szerveket, hogy a felvételi eljárások során többé ne vegyenek figyelembe semmilyen sokszínűségi kritériumot.

Ez a tendencia a magánszektorban is megjelenik. Olyan nagyvállalatok, mint a McDonald’s, a Walmart és a Ford az elmúlt hónapokban hasonló lépéseket tettek, és csökkentették sokszínűségi programjaikat. A McDonald’s például bejelentette, hogy leállítja az LMBTQ-alkalmazottak befogadására vonatkozó külső értékeléseket. A Disney is csatlakozott a trendhez, és eltávolította a transznemű karakterről szóló párbeszédet a Pixar egyik készülő filmjéből.