Pontosan tíz éve 10:01-kor az Airbus A320-as repülőgép felszállt a barcelonai repülőtérről Düsseldorf irányába. Amikor a repülőgép elérte az utazómagasságot, a kapitány elhagyta a pilótafülkét, hogy kimenjen a mosdóba. Ekkor a vizsgálat eredményei szerint Andreas Lubitz első tiszt a robotpilóta beállításával 38 ezer lábról száz lábra változtatta a repülési magasságot. A repülőgép rohamosan süllyedt, Lubitz bezárta a pilótafülke ajtaját, és nem válaszolt a rádióüzenetekre, sem a kapitány hívásaira és kopogtatásaira, írta a Tagesschau.

A repülőgép 10:41-kor a francia Alpok egyik hegyébe csapódott mintegy hétszáz kilométer per órás sebességgel. A fedélzeten tartózkodó mind a 150 ember azonnal szörnyethalt.
Mi történt a Germanwings 9525-ös járatának fedélzetén?
A 2015-ös baleset után a francia és a német légi baleseti nyomozók egy évig kutatták a tragédia hátterét. A francia és a német ügyészség is több éven át vizsgálódott az ügyben. Mindannyian ugyanarra a következtetésre jutottak: a 27 éves másodpilóta, Andreas Lubitz szándékosan zuhant le a repülőgéppel, mintegy kiterjesztett öngyilkosságot elkövetve.
Az áldozatok hozzátartozói azonban még mindig nem értik, hogyan ülhetett egy mentálisan beteg másodpilóta egy német légitársaság pilótafülkéjében.

Szeptember 11 óta a protokoll megváltozott, egy olyan páncélozott ajtót építenek be a pilótafülkébe minden polgári repülőgépben, mely gyakorlatilag lehetetlenné teszi a fedélzeten található eszközökkel a bejutást
– mondta el lapunknak Sebestyén Tamás B 747-es repülőgép-kapitány.
A pilóták csak számkódos nyitással tudnak bejutni a pilótafülkébe, de csak akkor, ha azt belülről engedélyezik.
– Ha mindkét pilóta elalszik vagy esetleg meghal, akkor adott esetben az ajtó egy bizonyos idő után kinyílik, de ha például a pilóta bentről hallja, hogy beütötték a jó kódot, és kinéz a kamerán, akkor elutasíthatja a nyitási kísérletet, ahogy a német gép esetében is volt, tette hozzá.
Ugyanez az ajtó volt a német Airbus 320-oson is, a kapitány kiment a mosdóba, és otthagyta a fiatal első tisztet egyedül a pilótafülkében. Mindkét pilóta képes kell legyen vezetni a repülőgépet, így ő gyakorlatilag bármit el tudott végezni, és át tudta állítani a műszereket süllyedésre.