A parlamenti történések miatt viszonylag kis felületet kapott egy hír, miszerint maximálják a 3-as metró sebességét, 60 kilométer per órában. BKV-bérletes lévén azért csak elolvastam a teljes közleményt, hogy megtudjam, mivel rövidít meg engem ez a remek jó cég.
A mai napon nyilvánosságra került, hogy a BKV Zrt. holnaptól 60km/h-s sebességkorlátozást vezet be a 3-as, észak–déli metró teljes hosszára (természetesen azokon a helyeken, ahol ettől alacsonyabb sebességgel lehet haladni, továbbra is érvényben marad a korábbi korlátozás). Az intézkedés műszaki alapja a vasúti pálya szakemberek szerint kritikus állapota. A fenti értesülést a Budapesti Metróért Egyesület is megerősíti. A magánaljakban (amelyek mindkét sínszálat külön-külön támasztják alá és rögzítik) készített furatokba a lekötést biztosító csavarokat egy két komponenses, Icosit nevű ragasztóanyaggal rögzítik. Ennek a megoldásnak kellene a rugalmasságot biztosítani, azonban a csurgalék vizek ezeket a rögzítéseket tönkretették. Habár a vonalon várhatóan csak kisebb mértékű késés lesz tapasztalható, a napi rendszerességgel nem alkalmazott vezetéstechnika következményeként az utazási komfort csökkenhet, illetve a járművezetők terhelése indokolatlanul megnövekszik. A pálya leromlott állapota a szakemberek előtt ismert volt. A Nagyvárad tér–Népliget között a bal vágányon 3 éve (!) 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, érthetetlen számunkra, hogy ennyi idő alatt semmi nem történt a pálya hibaelhárítása érdekében. A pályaszerkezet leginkább igénybe vett elemei a sínlekötések, illetve a magánaljak, mivel a merev alépítmény miatt a teljes rugalmasságot ezeknek a szerkezeti elemeknek kell biztosítaniuk (a normál vasútpályánál ehhez jelentősen hozzájárul a zúzottkő ágyazat is). Külföldi példák mutatják, hogy a Budapesten alkalmazott szerkezetekhez képest sokkal megbízhatóbb, biztonságos, kisebb karbantartási igényű megoldások is léteznek. Egyesületünk javasolja, hogy a probléma kezelését, a sínlekötő szerkezetek cseréjét, illetve a rögzítések javítását a BKV Zrt. a nagyobb sebességgel járható szakaszokon az üzembiztonság elérése érdekében haladéktalanul kezdje meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!