A BKV titokzatos bringásbérlete

Van egy izgalmas ajánlata a BKV-nak a kerékpárosok számára. Lehet, hogy lesz több is, ha a Budapesti Közlekedési Központ kérdőíve elég nagy nyomást helyez a döntéshozókra.

Bucsy Levente - KüllőnÉlő
2012. 10. 25. 3:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hogy mennyire fontos tájékozódási felület a Facebook, és mennyire csak akkor fogja fel a tollforgató is, hogy valaminek tényleg komoly hírértéke van, ha megosztások tömegét csapják az arcába, kitűnő példa rá a BKK-bringásmatrica léte.

Egy bizonyos Novotta Ferenc pénteken fogta a mobilját, és onnan felküldött egy BKK-s linket, így nézett ki:

 

Most már mindegy, mióta „titkolja” a Budapesti Közlekedési Központ, hogy van egy különleges bérletkombináció a kerékpározók számára – pedig a közleményeket lelkesen küldik a [email protected]-ra, és van nekik és a BKV-nak is rendes netes sajtószobája –, a lényeg, hogy van. Ferit követve 3 nap alatt 11 ezren osztották, köztük a kerékpárosklub Fb-profilja: havi 500 forintért a főváros határain belül feltehetjük a drótszamarat mindazon járműre, amelyre eddig utazásonként egy vonaljeggyel tehettük. HÉV-re, de a hajókra és a fogaskerekűre is. Másfél vonaljegy ára. Mivel a vonatra külön díjszabás van, feltételezzük, oda a hagyományos, „ócsított” szállítási táblázat mérvadó.

Maga az ötszáz forintos izé valójában egy metál matricácska, amit a bérletszelvényre kell ragasztani, és addig érvényes, ameddig a bérlet – egyszerre kellene tehát matricát és havibérletet venni. (Hogy ne legyen az élet egyszerű: negyedéves bérletre hármat kell venni ezerötért, szemeszterbérletre ötöt.) Netes keresés szintjén sok idő, de vagy három perc volt, míg a BKV honlapján megtaláltam, hol árusítanak ilyet – Feri közölte, ugye, hogy mindenhol nem –, de vagyok annyira közszolgálati, hogy a mi pénzünkből működő honlap linkjét iderakjam. Tehát ITT van a rövid lista a pénztárak helyszíneiről, ahol matricát adnak.

A közösségi oldalon kommentelők közt vannak, akik úgy vélik, nem azért bicikliznek, hogy a BKV-t „etessék”, de nem kevesen már az iránt érdeklődnek, miként bővül a kerékpárok „békávézhatóságának” köre; félve mondom ki, de robbanásszerűen nőne még tovább a bringázók száma, ha tudnák, az esti záporban vagy az ősz végi havazásban feltehetnék az üresen kóricáló villamosra a drótszamarat. Nem, ez nem baromság, maga a BKK indított kérdőíves kutatást, hogy megtudja, miként reagálna arra az utazóközönség, ha ilyen-olyan korlátozással és feltételek mellett, de felszállhatna a járművekre a bajba jutott biciklis. Én már kitöltöttem, mértéktartó voltam

(A BKK-s kérdőív népszerűségét propagáló cikk kísérőfotóján egy kollégám teker elöl, szerintem a Fóti úti bringasáv átadásakor készült.)



Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.