Tojt nekünk is a húsvéti nyúl valamit azért. Áprilistól júliusig tartó közlekedésbiztonsági akcióban a KRESZ szerinti kerékpáros-megjelenés és -magatartásformák egyaránt górcső alá kerülnek, és ha valamelyikünk eddig tojt volna a rend fejére, most azért egy kicsit nézzen tükörbe – vagy bosszankodjon. Én is meglepődtem, amikor megnéztem, mi mindennek kellene szerepelnie a bringámon az előírások szerint, túl azon, hogy a sárgán áthaladásért is már megszórnak egy több tízezres csekkel.
Tiszta sor, ez nem is kérdés. Szerencsére most már nyári időszámítás van, de a már csak este hét utáni sötétség sem ok arra, hogy egy tényleg tök olcsó, egyébként életvédő fényalkalmatossággal felszereljem a kis drótszamaramat (a tárgyban készült országos „nindzsafelmérés” eredményeit már összegereblyéztem korábban). Kicsit amúgy vicces, hogy az általam kedvelt, gumis villogószettért a boltban elkérnek 3000 forintot is, a kísértetiesen hasonló kínai ikertestvérért pedig éppen 600 forintot kell leszurkolni – hazafias szempontból nyilván az ember hajlamosabb a magyar vállalkozó hasznát gyarapítani, a durva árkülönbség és az eszköz használódása viszont komolyan gondolkodóba ejti az embert, főleg hogy ezeket a nagyon ötletes villogókat, ha csak 2 percre lakatolok, amíg a közértben veszek egy ásványvizet, nyomban lelopják. Autós ismerősök amúgy azt mondják (érdemes velük közlekedési témában beszélgetni ), hogy az ütemtelenül villogó cuccok hatékonyabbak a kerékpáros életben maradása szempontjából.
Az tán magától értetődik, hogy az első fényforrás fehér, a hátsó piros, azt viszont kicsit mókás, hogy a Köhém szerint a kerékpáron kell hogy legyen villogó, a sisakon lévő cucc nem elég, miközben a KRESZ beéri a fejlámpával.
Sokáig nem volt csengőm, pedig ez is beszerezhető már egy vonaljegy áráért (másképp: bérletesként egynapi békávézásért). A kormánycsőre nem könnyű odaférnie, de ha kell, kell, hiányáért szabálysértési bírság jár. Hogy mi az értelme? Amíg nekem nem volt ilyenem, kutyaugatással próbálkoztam – 100 százalékos hatékonysággal –, de aki akarja, gondolhatja úgy, hogy egy óvatlan gyalogos számára sokkal világosabb üzenet, ha 10-15 méterről nemcsak ráugatnak, hanem csengőt is hall, evidensnek fogja tartani, hogy ez bizony valószínűleg nem autósnak szóló jelzés. Na jó, a legőszintébben inkább úgy mondanám, szeretném elhinni, hogy a csengő jó