A Szentendrén alkotó Görög László festőművész – akit egy német kritikus a Bauhaus legújabb magyar képviselőjének nevezett – három kiállításra készül egyszerre.
– Amikor egy évvel ezelőtt bejelentették a járványügyi válsághelyzetet, két és fél hónapig nem vettem ecsetet a kezembe – próbálta megvilágítani Görög László, hogy mit jelentett a képzőművésznek, amikor kiderült, hogy elveszti a közvetlen kapcsolatot a galérialátogatókkal, a kurátorokkal, a szervezőkkel. Ám elmondta azt is, hamar kiderült, hogy a válsághelyzet bizonyos értelemben megújulást hozott.
– Nyáron Hajdúszoboszlóra hívtak meg egy nagy szabadtéri kiállításra. Felszabadultak voltunk, sok művész mutatkozott be, rengetegen érdeklődtek, ott voltunk, beszélgetni tudtunk. Ekkor értettem meg, hogy új periódus kezdődött: úgy tűnik, véget ért a kisgalériás, kávéházi kiállítások korszaka. A szabadtéri kiállításokon nem kell szoronganunk az összezártság miatt, ráadásul minden természetesebb, egyszerűbb lett: a befutott, nagy művészek együtt állíthatnak ki a fiatalokkal, és mivel nincsenek falak, korlátok sincsenek. Ez ráadásul azoknak az alkotóknak is kedvez, akik nem mozognak otthonosan az online térben, amely mostanra ugyancsak természetes közege lett a kortárs képzőművészetnek – mesélte a festőművész.

Görög László egy évtizeddel ezelőtt tűnt fel a hazai képzőművészeti életben konstruktivista munkáival. Hamar felhívta magára a figyelmet, és ma már osztrák kurátor és német művészetkritikus is foglalkozik a munkásságával, miközben festményei egyre gyakrabban láthatók külhoni kiállítóterekben.
– Későn kerültem a pályára, pedig mindig érdekelt a képzőművészet – árulta el. – Évtizedek óta üzlettel foglalkozom, viszont huszonöt éves korom óta műgyűjtő vagyok. Elsősorban a XX. századi szentendrei alkotók munkáira koncentráltam. Én magam akkor kezdtem festeni, amikor megismertem a páromat, Verebélyi Diána festőművészt. Nagyon tetszett, amit csinált – ecsetet ragadtam, és elkezdtem kísérletezni.

A kedvtelés azonban hamar komolyra fordult.