A színház visszavár: kampányt kezd a Déryné Program

A színház visszavár címmel indít kampányt a Déryné Program az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális Államtitkárságának támogatásával. A projekt példaértékű szakmai összefogásban valósul meg, a résztvevő kulturális intézmények a közönség iránti hálájuk kifejezése mellett az újbóli személyes találkozásra szeretnék ösztönözni nézőiket.

Magyar Nemzet
2021. 05. 25. 20:39
A színház újra várja a nézőket a járvány után Fotó: Bertalan Ádám
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A színház visszavár című kampányt életre hívó Déryné Program partnereként a Nemzeti Színház, a kaposvári Csiky Gergely Színház, a Budapesti Operettszínház, a Thália Színház és a Fővárosi Nagycirkusz vett részt. A kezdeményezés célja a kultúrafogyasztás társadalmi üzenetének erősítése. A színház visszavár bemutatja, hogy az előadó-művészeti szakemberek hálásak a közönség támogatásáért, és várják, hogy a nézőkkel való személyes találkozáson keresztül újra átélhessék együtt a színház varázslatát.

A színház újra várja a nézőket a járvány után
Fotó: Bertalan Ádám

„Az elmúlt több mint egy év embert próbáló volt mindannyiunknak, a színházi szakma sem kivétel ez alól. Mint igazgató, és mint művész is tapasztaltam. A legfájóbb számunkra a bizonytalan ideig tartó várakozás a találkozások nélküli légüres térben. A bennünk rekedt alkotóenergia ugyan folyton új utakat keresett, de a nézőkkel való fizikai találkozás nélkül nem tudott a színház igazi csodája létrejönni. Ezzel a kampánnyal azt akarjuk üzenni a nézőknek, hogy számítunk rájuk, hogy visszavárjuk őket, hiszen biztos vagyok benne, hogy az a szellemi-lelki táplálék, amit a színház nyújt,

számukra is hiánypótló. Örülök, hogy ez a közös tapasztalat közös ügy lett, amiből A színház visszavár kampány született” – fogalmaz Kis Domonkos Márk, Jászai Mari-díjas színművész, a Déryné Program igazgatója.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma kiemelten fontosnak tartja a nehéz helyzetbe került kulturális szegmens támogatását, így a Déryné Program kezdeményezését azonnal felkarolta. „A pandémiát nem tartom életünknek sem a részének, sem a történetünk bármilyen megszakításának. Rossz és kegyetlen, dramaturgiát nélkülöző horrornak tartom, amelyből fel kell ébredjünk, a függönyök legördülése után folytatjuk e baljós előadás megtekintése előtti kevésbé kalandos, de annál élhetőbb életünket, és azt kívánjuk, rémálmainkban se térjenek vissza ezek a borzalmak. A világnak fel kell ébrednie ebből a szörnyű és sok áldozatot követelő rémséges valótlanságból, és folytatnia vagy újrakezdeni kell mindent. A valót. Talptól a fejbúbig, földtől az égig. A mindennapok tényszerű megszakítottsága azonban nem elkendőzhető. A művészetekben, a művészek járványhelyzetben felmutatott bátorságának és alkotói józanságának köszönhetően, vélhetően ott folytatódik minden, ahol megszakadni látszottak az addigi alkotói folyamatok – és az élet folytathatóságának érzetében bennünket leginkább ez erősíthet meg. „Az élet él, és élni akar”, mondja a költő, üzenik szavai nyomán a művészek, üzen nekünk az élet. Folytassuk hát még nagyobb szívvel, erővel, hálával, tenni akarással. A színház mindenkit visszavár!” – foglalta össze a projekttel kapcsolatos gondolatait Fekete Péter, ez EMMI kultúráért felelős államtitkára.

A kampány amellett, hogy összefogás a teátrumok részéről, közös munka ügynökségi oldalról is. A kezdeményezés és a kampánystratégia a több kulturális intézmény és színház marketingjét is segítő Brandtailor nevéhez fűződik, a kreatív tervezést és a produkciót a Creativo Media, az arculatot a StrongSolutions, a kommunikációt pedig a VízióMédia jegyzi. A kampány integritását a megjelenési felületek és az időzítés biztosítja:, a kommunikáció TCR, online felületek, OOH, rádió és PR megjelenésekre épül. Az üzenetet a projektet életre hívó alkotók és szakemberek először május-júniusban, ezt követően pedig az augusztus-szeptemberi időszakban is erősíteni kívánják a nézőkben.

A kampányfilm és a hozzá kapcsolódó PR tartalmak itt érhetők el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.