A koronavírus-járvány mindenkit – színészt, rendezőt, munkatársakat – olyan kihívás elé állított, amilyennel még nem találkozott három évtizedes pályafutása során Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója. Mint mondja, tavaly napi kétórás online műsorral, a második és harmadik hullámok idején pedig előadások streamelésével szolgálták ki nézőiket. Ennek természetesen van némi pótkávéíze, de kétszeres haszonnal járt: közönségüktől rengeteg szívmelengető és támogató üzenetet kaptak, vagyis sokan elismerték erőfeszítéseiket. A másik építő következménye a munkával töltött karanténnak, hogy a színészeik, munkatársaik formában maradtak. Így például a többszörösen elhalasztott Rómeó és Júlia-bemutatón – amelyet végül az évad zárásaként, június 11-én sikerült megtartaniuk – nagyszerű, kiérlelt színészi teljesítményeket láthattak a nézők.
Az Olvasat.hu interjúja rákérdez a Nemzeti Színház 2021/2022-es évadának bemutatóira, melynek kapcsán Vidnyánszky Attila kifejti: ambiciózus és megalkuvásoktól mentes évadot terveznek, emellett készülnek a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra, a Madách Nemzetközi Színházi Találkozóra (Mitem – Madách International Theatre Meeting) és megannyi fontos eseményre. Az idén pótolják a tavaly augusztusban, a járvány miatt elhalasztott Csíksomlyói passió debreceni bemutatóját. – A 2018-as, több mint huszonötezer ember előtt megtartott csíksomlyói előadás óta a Csíksomlyói passióval indítjuk az évadainkat. Ezzel a számunkra is lelki feltöltődéssel járó előadással mintegy rituálisan megkezdjük a munkánkat a nyári szünet után. Ez a folyamat nem elhatározásból, hanem spontán alakult ki, hiszen nem mi kezdeményezzük ezeket a fellépéseket, hanem sorra hívják meg városok az előadást. A debreceni református Nagytemplom előtti előadás természetesen jelképes erővel bír, és ennek az invitálásnak köszönhetően továbbra sem szakadunk ki a Passióval a szakrális térből. Bár már több meghívásunk is van jövőre, a tervezett helyszínekről még korai volna nyilatkozni – mondja a vezérigazgató.