A HírTV Svenk című műsora ma este 22.50-kor kezdődik, melyben ezúttal szó lesz többek között egy izgalmas mozgóképes szakmáról, a storyboard-készítésről is a Hadik-film kapcsán.
A filmkészítésnek a tervrajza mint a nulladik fázis, úgy működik. Egy közös formanyelv, ami segít abban, hogy különböző részlegekben dolgozó emberek ugyanazt lássák, ugyanarról beszéljenek, és pontosan lássák, mi a célja egy ilyen tervezetnek
– magyarázza Pálmai Tamás storyboard művész.
A storyboard akkor fontos a filmkészítés folyamatában, amikor például nagyszámú kellékkel, statisztával vagy éppen bonyolult kameramozgással dolgozik egy produkció.
A szakember szerint ilyen esetekben szinte elengedhetetlen a storyboardok megléte.
– Olyan, mint egy képregény. A filmes formanyelv képregényre átfordított szekvenciákban – tehát jelenetekben gondolkodó –, egymás után panelokként következő rajzos formája. Ez lehet egyszerű, ami csak a tömegekre koncentrál vagy arra, hogy melyik szereplő honnan hova tart. De lehet nagyon részletes, amikor már tudjuk, hogy fontos, hogy melyik színész hogy néz ki: tudjuk azonosítani, hogy ő kicsoda, tudjuk azonosítani a jelenetben. S nagyon fontos akkor, amikor nem létező dolgokat kell megrajzolni.
A storyboard nem önálló műfaj. Mindig egymásra utalt emberek dolgoznak a feladaton, akik ugyanazzal a vízióval rendelkeznek. Kell hozzá ugyanis egy forgatókönyv, majd egy rendező, aki interpretálja a történetet. A storyboard művész pedig figyelembe veszi a rendező, az operatőr, a kaszkadőr és a vizuális effektekkel dolgozó szakember véleményét is.
A Svenkben bepillantást nyerhetünk a Hadikhoz készült storyboardokba is, hiszen a mozikba március 9-én kerülő kalandfilm igencsak bővelkedik mozgalmas jelenetekben.
Borítókép: Jelenetfotó a Hadik című filmből (Fotó: Vertigo Media)