„Nem volt egy álommeló” – Kitálalt a Jóbarátok egyik írója

A kultikus sorozat társírója, Patty Lin nemrégiben jelentette meg a szakmai életét bemutató, End Credits: How I Broke Up with Hollywood című könyvét, amelyben érdekes történeteket oszt meg, többek között a Jóbarátokról is.

Magyar Nemzet
2023. 08. 26. 10:00
Fotó: AB PRODUCTIONS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Miért hagytál fel egy ilyen menő karrierrel? – kérdezik gyakran a sorozatírástól mindössze 38 évesen visszavonuló Patty Lintől, aki olyan népszerű tévéshow-kban dolgozott, mint a Jóbarátok, a Különcök és stréberek, a Született feleségek és a Totál szívás. Nos, ahogy könyvében írja, a fárasztó munkaórák és önző főnökök mellett hamar világossá vált neki, hogy a sitcomok alkotó- és sztárgárdájával közel sem olyan jó móka együtt dolgozni, mint azt korábban hitte.

A színészeknek ritkán volt pozitív mondanivalójuk a forgatókönyvről – állítja Patty Lin (Fotó: Time.com)

Lin évekkel a Jóbarátok elindulása után, 2000 júliusában került be a produkciós csapatba, és kezdetben nagyon izgatott volt, hogy testközelből láthatja a nagy sztárokat, de mint írja, hamar arcon csapta a valóság. Az író szerint a színészek boldogtalannak tűntek, amiért hozzáláncolták magukat ehhez a sorozathoz, és a stáb nagy része már más projekteken akart dolgozni. – Úgy éreztem, hogy állandóan azon gondolkodtak, hogy minden egyes forgatókönyv konkrétan hogyan szolgálná őket – írta Lin a könyvében, amelyről a Time is beszámolt.

Ez a forgatókönyv poénjaihoz való hozzáálláson is meglátszódott:

Mindannyian tudták, hogyan kell nevettetni, de ha nem tetszett nekik egy vicc, úgy tűnt, hogy szándékosan elrontották, mert tudták, hogy átírjuk. Több tucat jó poént kellett kidobni emiatt […] Mivel a karakterük őrzőinek tekintették magukat, gyakran érveltek azzal, hogy soha nem tennének vagy mondanának ilyen vagy olyan dolgokat. Ez időnként hasznos volt, de összességében ezeknek az üléseknek volt egy komor, agresszív jellege, amelyből hiányzott minden olyan könnyedség, amit egy sitcom készítésénél elvárnánk

 – írja Patty Lin.

A színészeknek ritkán volt pozitív mondanivalójuk a forgatókönyvről, harsányan véleményt alkottak róluk, felsorolták a problémáikat, de nem javasoltak megvalósítható megoldásokat, írja a szerző könyvében.

A poénok átírását újabb átírások követték. A gyakran hajnalba nyúló munkafolyamatok alkalmával vég nélkül formálgatták azokat a poénokat, amelyek már elsőre is viccesek voltak.  Több tucat „cserepoén” született, mire eldőlt, melyik lesz a befutó. – Egyik este az asztalra hajtott fejjel aludtam el, és amikor felébredtem, még mindig ugyanazon a viccen dolgoztak – írja Patty Lin.

Lin hozzátette, hogy a szakmai pályafutásának a Jóbarátok volt az egyik csúcspontja, de egy dolgot örökre megtanult, miszerint soha többé nem akar sitcomokba írni.

Borítókép: Viasat6.hu

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.