A Zene Háza, a MOME, a Budapest Music Center (BMC) és Eötvös Péter összefogásában megvalósuló projektet pénteken és szombaton, a MOME és a Zene Háza közös programján, az Intermezzo Fesztiválon élvezheti először a közönség – közölte a pénteki sajtóbemutatón a Magyar Zene Háza ügyvezető igazgatója. Batta András szerint az alkotással több mint ötvenéves álom vált valóra.
Eötvös Péter világhírű magyar zeneszerző, karmester a 1960-as években száz magyar népmese dramaturgiáját kutatta, majd 101. meseként létrehozta azt a kultikus művet, amely számára belépést jelentett a korabeli szakmai elit legszűkebb csoportjába. A Mese című, 12,5 perces hangjáték 1968-ban készült, a mesélő, a különböző karakterek megszemélyesítője Molnár Piroska volt. A hangfelvételek eredetileg Budapesten készültek, majd ebből az alapanyagból hozta létre Eötvös Péter az elektronikus kompozíciót a kölni rádió stúdiójában. A mester rég dédelgetett vágya, hogy a száz magyar népmese motívumainak felhasználásával készült művéhez képi világ társuljon – idézte fel Batta András, aki hozzátette, a látványvilágot, az animációkat a zeneszerző instrukciói alapján készítették a MOME média design szakos hallgatói, Székely Ákos, Siteri Nóra, Horváth Adrienn, Szőnyi Máté és Takács Bori.
A Magyar Zene Háza Hangdómjának 360 fokos vásznára tervezett, különleges akusztikai és vizuális élményt nyújtó mű az Intermezzo Fesztivált követően a Hangdóm műsorára is felkerül, a közönség – változó párosításban – két-két animációt tekinthet meg egy vetítésen.