Április 27-én a fiatal, feltörekvő Nuovo Balletto di Toscana előadásával indul a 24. Budapest Táncfesztivál. A firenzei táncegyüttes Michele Di Stefano koreográfiájával, a Bayadére, the kingdom of shadows-zal érkezik Budapestre, amit két estén át láthat majd a magyar közönség.
A fesztiválprogram kuriózuma a kubai utcagyerekből generációja egyik legkiemelkedőbb művészévé avanzsált táncos, Carlos Acosta által alapított Acosta Danza lesz.
A Magyarországon először fellépő társulat a Cuban Eclectico című darabjával várja a nagyközönséget. A nemzetközi fellépők sorát a finn táncvirtuóz, Susanna Leinonen koreográfiája zárja majd, melyben a táncosok Nasty című előadásukban a nőkkel és a női testtel szembeni könyörtelen elvárásokra mutatnak rá.
Kísérőprogramként a külföldi társulatok előadásait követően közönségtalálkozó lesz az alkotókkal a táncszínház előterében. Április 29-én, a tánc világnapján közös gálaműsorra készül a Magyar Táncművészek Szövetsége és a Nemzeti Táncszínház.
A program része Az évad legjobb alkotója díját elnyert koreográfus előadása mellett a teljes szakma ünneplése: díjat kapnak végzős növendékek, pályakezdő és már elismert előadóművészek, táncpedagógusok, neves alkotók.
A fesztivál egyik különlegességeként a hazai táncegyüttesek egytől egyig premierekkel érkeznek: április 30-án a Badora Társulat bemutatóját láthatják az érdeklődők, akik a Bánk bán nyomán készült táncdrámával érkeznek a fesztiválra.
Barta Dóra koreográfiájában a megszokott nézőpont helyett ezúttal egy női sorstragédia körvonalazódik, melyben Melinda kerül a főszerepbe.
Merész vállalkozásra készül a Szegedi Kortárs Balett, amely Fekete hattyú című balett-thrillerükben egy pszichiátria falai közé kalauzolják el a nézőket, ahol Odette személyiségének szétesését követhetik végig. A sötét, titkokkal teli történetet az együttes művészeti vezetője, a Kossuth-díjas Juronics Tamás állítja színpadra.
Az Inversedance – Fodor Zoltán Társulat egy furcsa atmoszférájú bemutatóval érkezik május 7-én, Lois Lowry Az emlékek őre című regénye alapján, egy látszatra kifogástalannak tűnő társadalom képét festi le, ahol minden a legnagyobb tökéletességben zajlik, ami azonban csak a látszat.