Nem sok rendező mondhatja el magáról a teljes egyetemes filmtörténetben sem, hogy rögtön a debütáló művével elnyeri az Oscart, a Golden Globe-ot, Cannes-ban a zsűri nagydíját és még több mint hatvan egyéb nemzetközi elismerésben részesül. Ugyanakkor hatalmas terhet is jelenthet egy ilyen látványos karrierindítás, Nemes Jeles László második műve kiemelt figyelemben részesült és az első világháború előestéjén játszódó Napszálltával nem is tudta megismételni a korábbi sikereit; nem mintha sok matematikai esély mutatkozott volna rá.

Az idén október 23-án mozikba kerülő Árva azonban igencsak ígéretesnek hangzik: a történet főszereplője egy tizenkét éves fiú, aki még mindig reménykedik abban, hogy hazatér egyszer a második világháborúban eltűnt édesapja, egy nap be is állít hozzájuk egy férfi, aki az öregének adja ki magát. A srác azonban nem hisz neki, és amikor pedig a fickó beköltözik hozzájuk, a kölyök minden eszközt bevetve megpróbálja megmenteni édesanyját a jövevénytől.
Nemes Jeles László a nyerő recepten nem változtatott, akárcsak a Saul fia és a Napszállta esetében, ezúttal is a francia Clara Royer-vel közösen szerezte a forgatókönyvet, az operatőri munka pedig ismét Erdély Mátyás keze munkáját dicséri. A címszereplő fiút több mint tízezer jelentkező közül választották ki és végül a budapesti Barabás Bojtorjánra esett a választásuk. Az ő játékát az első előzetesben nem láthatjuk, azt azonban igen, miként készült az ország a forradalom utáni első május 1-jére.
Borítókép: Barabás Bojtorján Nemes Jeles László új filmjében, az Árvában (Forrás: Mozinet)