Szarvas Péter polgármester elmondta, hogy az új vezetőtől a Békéscsabai Jókai Színház művészeti teljesítményének és megítélésének javítását várja. Szeretné, ha időnként fő- vagy mellékszerepre országosan ismert művészeket hozna a városba, ha a színház által menedzselt ingatlanokat jobban tudná hasznosítani, valamint ha a százfős társulat hangulati kohézióján tudna erősíteni.

Új vezető a Békéscsabai Jókai Színház élén
Továbbá szeretné, ha kinevezne egy művészeti vezetőt, amelyre Herczeg T. Tamás törekszik is Tege Antal személyében.
Egy békéscsabai művészeti vezető és egy a színház világában sikereket és jó megítélést elérő menedzserigazgató jól induló párosnak tűnik
– fogalmazott.
Mint Herczeg T. Tamás pályázatában írta, ciklusa elején főként a közönségigényeknek megfelelő vígjátékokat mutatna be, ismert világirodalmi és korszakalkotó remekművekkel.
Ezek az előadások már előzetesen elnyerték a közönség tetszését, így nagyobb mozgásteret adnak az előadások esztétikai formavilágának progresszivitásához, lehetőséget biztosítva a kreatív és modern megközelítések alkalmazására
– jegyezte meg.
Az ötéves időszak végére azonban szeretne elmozdulni a komolyabb hangvételű, drámaibb, a jelenlegi színházi stílusoknak megfelelő, újítóbb formavilágú színházi előadások irányába a nagyszínpadon is. A kamara- és a stúdiószínházban már 2026 elejétől próbálkozna művészileg magasabb kihívásokkal, ahogyan a gyerekelőadások esetében is, mert – mint írta – ha van tere az új színházi formák elfogadtatásának, akkor az itt van: a fiatalabb generációknál, akik nyitottabbak a költői, metaforikus gondolkodásra, akik még természetes módon érzékelik a színház játékosságát és teremtő erejét, miközben vizuális kultúrája a médiaeszközök dömpingjének köszönhetően, a korábbi generációhoz képest messze fejlettebb.
A darabok, rendezők és tervezők kiválasztásánál erősen támaszkodna Tege Antalra, akit főrendezőnek nevezne ki.
Pályázatában megnevezett számos darabot, amelyet bemutatna a következő években, és több színészt és rendezőt, akit vendégművészként elhívna a teátrumba. Megjegyezte, hogy Békéscsaba földrajzi adottságai lehetőséget kínálnak romániai magyar színházakkal való intenzív együttműködésekre is.
Herczeg T. Tamás fontosnak tartja a klasszikus és kortárs művek újragondolását, innovatív formanyelvek alkalmazását és a közönség folyamatos megszólítását.
Az intézmény művészeti igazgatásának felelőssége, hogy a közönséget új, eddig ismeretlen esztétikai élményekkel gazdagítsa – mindezt úgy, hogy az előadások befogadhatók és értelmezhetők maradjanak a nézők számára.