A kaposvári vagy a pécsi közönség gyakorta összesúg a háta mögött az utcán: „Ő az a színésznő, ugye?” Sőt a bátrabbak még meg is szólítják, gratulálnak éppen aktuális szerepéhez, érdeklődnek, hogy érzi magát. Ha annyit mondok, Egészséges erotika, s Hajduné, mindanynyiunknak, akik láttuk a filmet, eszünkbe jut Németh Judit kedves arca, törékeny alkata.Prózai szerepekben, zenés alakításokban egyaránt képes emlékezeteset nyújtani. Színészmesterségbeli képességeit a Nemzeti Színház stúdiósaként kezdte tudássá mélyíteni. Nem volt meglepő hát, amikor felvették a Színház- és Filmművészeti Főiskolára. Annál inkább érthetetlen, hogy kitették onnan. „Összetörtnek, emberileg megalázottnak éreztem magam. Ma sem tudom, miért nem adtam fel a színészi pályát” – eleveníti fel a múltat Németh Judit.A kaposvári Csiky Gergely Színház abban az időben – a nyolcvanas évek elején – már az ország egyik legismertebb, szakmailag legnívósabb társulatának számított, így érthető, hogy a tanulni vágyó Judit felvételizett az együtteshez. „Kaposváron az ember egész lényét, élete minden pillanatát a színház tölti be. Egy idő után ez terhessé válik, azonban ha az ember más társulathoz kerül, hiányozni kezd az intenzív leterheltség – fogalmaz a színésznő. – Mint ahogy az embernek el kell szakadnia a családjától, ha önálló, felnőtt emberré kíván válni, éppen úgy kellett elvágnom a kaposvári színházhoz kapcsolódó köldökzsinóromat.”„Én már sohasem leszek profi – állítja határozottan, majd kifejti, mire is gondol. – A mai napig, ha megkapok egy szerepet, azon morfondírozom, vajon miért éppen rám gondoltak?”Alakításaival örökké elégedetlen. Azonban – mint mondja – rendelkezik azzal a plusszal, hogy szinte hallja, mit mondana játékára Ascher Tamás vagy Babarczy László rendező (a Csiky Gergely Színház vezetői). E belső kontroll mentén képes módosítani, javítani munkáján. „Van olyan figura, amelynek köszönhetően a szó szoros értelmében gyónni megyek a színpadra” – vallja. Szerencséjére jelenleg két ilyen számára kedves, fajsúlyos szerepet is játszhat Pécsett, Mária Magdolnát Webber-Rice Jézus Krisztus szupersztárjában, valamint az elhagyott asszonyt a Budapesti Kamaraszínház Kreutzer-szonáta című Gyurkovics-előadásában.„Számomra Pécs valami csodát jelent. Szinte kézzelfogható szeretet vesz körül, amelynek köszönhetően a szó szoros értelmében euforikus állapotban dolgozhatok. Azonban a két kisgyermekemet nem hagyhatom a férjemre, s nem költözhetek vidékre – fejezi be az idei évadtól a Budapesti Kamaraszínház társulatában játszó művésznő, majd hozzáfűzi: – Életemben ugyanolyan fontos a család, mint a színház.”
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?