A belső hang sugallata

2000. 05. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kaposvári vagy a pécsi közönség gyakorta összesúg a háta mögött az utcán: „Ő az a színésznő, ugye?” Sőt a bátrabbak még meg is szólítják, gratulálnak éppen aktuális szerepéhez, érdeklődnek, hogy érzi magát. Ha annyit mondok, Egészséges erotika, s Hajduné, mindanynyiunknak, akik láttuk a filmet, eszünkbe jut Németh Judit kedves arca, törékeny alkata.Prózai szerepekben, zenés alakításokban egyaránt képes emlékezeteset nyújtani. Színészmesterségbeli képességeit a Nemzeti Színház stúdiósaként kezdte tudássá mélyíteni. Nem volt meglepő hát, amikor felvették a Színház- és Filmművészeti Főiskolára. Annál inkább érthetetlen, hogy kitették onnan. „Összetörtnek, emberileg megalázottnak éreztem magam. Ma sem tudom, miért nem adtam fel a színészi pályát” – eleveníti fel a múltat Németh Judit.A kaposvári Csiky Gergely Színház abban az időben – a nyolcvanas évek elején – már az ország egyik legismertebb, szakmailag legnívósabb társulatának számított, így érthető, hogy a tanulni vágyó Judit felvételizett az együtteshez. „Kaposváron az ember egész lényét, élete minden pillanatát a színház tölti be. Egy idő után ez terhessé válik, azonban ha az ember más társulathoz kerül, hiányozni kezd az intenzív leterheltség – fogalmaz a színésznő. – Mint ahogy az embernek el kell szakadnia a családjától, ha önálló, felnőtt emberré kíván válni, éppen úgy kellett elvágnom a kaposvári színházhoz kapcsolódó köldökzsinóromat.”„Én már sohasem leszek profi – állítja határozottan, majd kifejti, mire is gondol. – A mai napig, ha megkapok egy szerepet, azon morfondírozom, vajon miért éppen rám gondoltak?”Alakításaival örökké elégedetlen. Azonban – mint mondja – rendelkezik azzal a plusszal, hogy szinte hallja, mit mondana játékára Ascher Tamás vagy Babarczy László rendező (a Csiky Gergely Színház vezetői). E belső kontroll mentén képes módosítani, javítani munkáján. „Van olyan figura, amelynek köszönhetően a szó szoros értelmében gyónni megyek a színpadra” – vallja. Szerencséjére jelenleg két ilyen számára kedves, fajsúlyos szerepet is játszhat Pécsett, Mária Magdolnát Webber-Rice Jézus Krisztus szupersztárjában, valamint az elhagyott asszonyt a Budapesti Kamaraszínház Kreutzer-szonáta című Gyurkovics-előadásában.„Számomra Pécs valami csodát jelent. Szinte kézzelfogható szeretet vesz körül, amelynek köszönhetően a szó szoros értelmében euforikus állapotban dolgozhatok. Azonban a két kisgyermekemet nem hagyhatom a férjemre, s nem költözhetek vidékre – fejezi be az idei évadtól a Budapesti Kamaraszínház társulatában játszó művésznő, majd hozzáfűzi: – Életemben ugyanolyan fontos a család, mint a színház.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.