Szerelem a világ végén

2000. 05. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zsigmond Dezső rendező jelenleg három filmen is dolgozik. Az egyiket, a Szamos címűt, Erdélyi János Folyók-sorozatának reá jutó darabját, most fejezi be. A Hetedíziglen című filmnek elkészült a forgatókönyve, a Tanyasi Dekameron felvételei pedig már megkezdődtek. A rendezőt a forgatáson kerestük fel.A Tanyasi Dekameron című film alapötlete Zsigmond Dezsőben úgy fogant meg, hogy megtudta, a Győr melletti Börcsön van egy gyár, ahol guminőket készítenek. Eszébe ötlött, hogy Budapesttől nem túl messze, egy falu mellett van egy világvégi, lepusztult tanya. Mi lenne, ha ebbe a világba belecsöppenne a mai, hiper-szexualitásra kihegyezett világ szimbóluma: a guminő? A megvalósításhoz kitalálták a fura főhőst, akit Szarvas József formál meg.Ez a környezetéhez képest is torz, negyven körüli alkoholista nőt eddig közelről csak fényképen látott. (Igaz, távolról szerelmes a számára elérhetetlen, gyönyörű boltoslányba, akit Kiss Anikó játszik.) Főhősünk bejut a szexipari gyárba, s mivel amit csak ér, elcsen, lop magának egy guminőt is. Magával viszi a tanyavilágba, a szüleihez, akiket Soós Edit és Berki Antal személyesít meg. S íme, a Nyugat szexuális szimbóluma egyszerre csak megadja ennek a szerencsétlen embernek a test misztériumának csodáját: támad egy gyönyörű, szőke álomasszonya.- A történet ez idáig akár afféle kereskedelmi tévés szexfilm is lehetne – véli Zsigmond Dezső -, de számunkra mindez csak „ugródeszka” a vígjátékhoz. A főhős képzeletében ugyanis a boltoslány lelke átköltözik a guminőbe, s ő a szerelem törvényeinek megfele-lően kezd együtt élni az élettelen figurával, aki engedelmesebb élettárs, mint bármely élő asszony lenne.A történet elmegy a groteszk végső határáig: a főhős egy lezüllött pappal össze is akarja adatni magát a guminővel. Ezután a komikus elemekkel áthatott történet drámába vált. A film másodszereplője, a Kovács Lajos megformálta nagybácsi, aki a lepusztult családot a maga rissz-rossz birtokán foglalkoztatja, kipukkasztja a guminőt. A „kivégzés” után a hasadt lelkű főszereplő tragikus módon teremt magának az élő boltoslányból „guminőt”.A film a vígjáték, a dráma és a líra határmezsgyéjén egyensúlyoz. Az operatőr Halász Gábor, a vágó Koncz Gabriella. A forgatókönyvet Zsigmond Dezső Balogh Gézával, Dörner Józseffel és Veér Károllyal együtt írta. A filmvásznon a színészek mellett a való világ képviselői, már-már hrabali figurák is megjelennek. A film zenéje a Republic együttestől való.Zsigmond Dezső szerint elfogadhatatlan, hogy a hazai szponzorok, kuratóriumok a forgatókönyvek alapján ítélik meg a támogatást. „Mi azt szeretnénk – mondja Zsigmond Dezső -, ha e már félig leforgatott és megvágott film alapján hoznák meg a bírálók a döntést. Ezzel tán segítenénk abban, hogy ne vakon döntsenek, hiszen egy már félig kész filmen azt is láthatják, hogyan mozognak és mennyire élnek e fanyar-groteszk tragikomédia figurái.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.