A tizedik születésnapját tavaly ünneplő Közép-Európa Táncszínház a kétezredik esztendőt fiatal tehetségek bemutatkozásával köszönti. Rogácsi Péter – aki sok éve vezető táncosa már az együttesnek – Bogaras ház című debütáló egyfelvonásosát mutatta be a közelmúltban a társulat Prókai Éva, Balatoni Szilvia, Zarnóczi Gizella, Fodor Katalin, Bora Gábor, Latabár Kálmán, Molnár Zsolt és a koreográfus, Rogácsi Péter főszereplésével.– Zalán Tibor Bogaras ház című költeménye ihlette a produkciót – meséli Rogácsi Péter. – Úgy éreztem, egy bogaras házban minden bizonnyal bogaras emberek lakhatnak. Vajon miért él négy életerős fiatalember a világtól elzárva és összezárva egy koszos, rendetlen kis lakásban? Talán jobb nekik együtt, miután mindannyian csalódtak a gyengébbik nemben. Itt már csak emlékként, kép formájában létezik a nő. No persze nagy becsben is tartják a mondén életet élő fiatalok: a heggyé tornyosuló szemét eltakarításakor külön gondot fordítanak a festményre. Vesztükre ugyanis a kép váratlanul megelevenedik.– Régi vágyam, hogy a Kakukkfészek című regényt valaki táncszínpadra alkalmazza. Úgy érzem, én még kevés vagyok ehhez, így ebben a negyven percben, amilyen hosszú az előadásom, elkészítettem a saját Kakukkfészkemet – vallja az ifjú koreográfus.Játék és humor itt minden. A reggeli köhögés, a másnaposságot enyhítő sör szürcsölése, az első cigarettára gyújtó gyufa sercenése zenei ritmussá olvad, csakúgy, mint amikor egymással rivalizálva zörgetik az újság lapjait. S amint incselkedve, ősi rítusok parancsa szerint táncol mindenki képről lelépő párjával, álmai asszonyával.– Rengeteg segítséget kaptam kollégáimtól, mindenekelőtt Szögi Csabától. Nézték a próbákat, és hasznos tanácsaikkal segítettek, hiszen – mivel játszom is a darabban – nem tudtam egyúttal kívülről is szemlélni – mond köszönetet alkotótársainak Rogácsi Péter.A könnyed játékosság helyenként tánckarikatúra, ahol a téma megkívánja, elgondolkodtató vízióba torkoll. Így jelenhetnek meg a nők sajátos születésű rítusból a világba lépő torz szörnyekként, akiknek a férfiúi szeretet ad életet. Ez egyúttal a romlatlan tinédzserbarátság végét is jelenti, hiszen egyikük, hátrahagyva a többit, szerelmét követve, a falon függő kép valóságát választja. Mindezt bravúros, magas technikai biztonsággal, a tárgyi környezetet hallatlan szellemes módon animáló koreográfiában elbeszélve.
Hadas Kriszta lányának megrázó búcsúja a szüleitől: az édesapja is hasonló módon halt meg