Hazai színi életünkben szinte teljesen ismeretlen szakma a fénytervezői. Igaz, rátermett fővilágosítók néhanap lehetőséget kapnak egy-egy produkció világításának megtervezésére, azonban munkájuk képtelen egyenlő rangra emelkedni például a díszlettervezőével. Ezen a helyzeten igyekeztek segíteni a MU Színház vezetői a British Council támogatásával, amikor egy egyhetes kurzus erejéig meghívták az angol Ross Cameron látványtervezőt.Cameron a Londonban működő Laban Center, kortárs tánc akadémia designer tanszékének vezetője. A mozgásszínházi produkcióknál jobbára a fény az első számú látványelem, nem a díszlet, hiszen az effajta előadások költségvetése lényegesen alacsonyabb egy kőszínházi drámai bemutatónál. Ross Cameron az úgynevezett angol iskola egyik legmarkánsabb képviselője.A nyáron befejeződött színházi évad közepén a MU munkatársai szinte az összes hazai teátrumot megkeresték, felajánlva az érdeklődőknek a tanfolyamon való részvételt. Lehetőséget kívántak nyújtani a technikusi képzettségű világosítóknak az alkotói gondolkodás köré szerveződő fénytervezés megismerésére. Állandó kőszínházaink nem mutattak érdeklődést a workshop iránt – tudtuk meg Kovács Gerzson Pétertől, a MU Színház művészeti vezetőjétől. Elsősorban koreográfusok közül kerültek ki a tanfolyam hallgatói. S hogy mit tanulhattak a neves fénytervezőtől, arról valljon maga Ross Cameron.– Hagyományosan a világítás a próbafolyamat utolsó fázisa, amely kimerül abban, hogy láthatóvá teszi a színpadot – mondja a tervező. – Tudomásul kell vegyük: fény nélkül nincsen előadás. Munkánk elsősorban esztétikai megközelítésű, s a technika csak lehetőséget ad alkotói törekvéseink megvalósítására. Így ez utóbbi nem is képezte tárgyát tanfolyamunknak. A fénytervezés a festészettel tart közeli rokonságot. Egy produkció világításában egyértelműen megragadhatónak kell lennie a tánchoz illeszkedő fénykoncepciónak. Természetesen a tervezőt elsősorban a koreográfia, illetve az előadás inspirálja. Az eltelt egy hét alatt a világítás játszotta a főszerepet, s a táncosok, koreográfusok ennek rendelték alá munkájukat, segítve a hallgatókat, akik vizsgafeladatul kapták, hogy a város egyik helyszínének hangulatát próbálják meg visszaadni kizárólag fények segítségével a MU színpadán.
Hadas Kriszta lányának megrázó búcsúja a szüleitől: az édesapja is hasonló módon halt meg