Két lángelme kézfogása

Kálmán Gyöngyi
2000. 10. 08. 22:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kertész Lajos, a zenei népművelőként és tanárként is kiemelkedő és példaadó életutat bejárt zongoraművész egy koncertpódiumon ritkán bemutatott Liszt-portrét „rajzol meg” új felvételén: a lelkében Istenre és hazájára lelt zeneóriást. Liszt 51 éves korában, Rómában komponálta leánya, Blandine elvesztése után a Variációk Bach „Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen” kantátájának és a h-moll mise Crucifixus tételének basso ostinato témájára című művét, amely elementáris erővel szól a fájdalomról. A két lángelme „művészi-lelki kézfogása”, a Variációk egyetemessége után felcsendül a hét darabból álló Magyar történelmi arcképek, a megtalált haza XIX. századi történelmének kiemelkedő alakjaival, magyar – éppen ezért egyedi – színeivel. A tragikus magyar életsorsokat felmutató zenei arcmások mély gondolatisága és modern hangzásvilága már a XX. századra előremutató Lisztet, a bartóki életművet előkészítő, forradalmian új művészt állítja elénk, csakúgy, mint a CD-n felcsendülő briliáns két csárdás, illetve a Szózat és a Magyar Himnusz drámai erejű feldolgozása (Hungaroton Classic).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.